۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۱۵۶۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
رسانه های مکتوب خراسان شمالی در قعر جدول استان های کشور و درخشش دانش آموز اسفراینی در مسابقات ملی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسفراین از درخشش دانش آموز این شهرستان در رقابت های ملی قرآن و معارف اسلامی کشور خبر داد.

به  گفته حسن زاده، سید مهدی شمس الدینی دانش آموز دبیرستان متوسطه دوم علوم و معارف اسلامی صدرای این شهرستان توانست در رقابت های ملی قرآن و معارف اسلامی، رتبه دوم را در رشته اذان در میان دانش آموزان سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

نمایش «یک لحظه غفلت»

نمایش پرفورمنس «یک لحظه غفلت» در تالار استاد شاهد مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین روی صحنه رفت.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین اجرای این نمایش به کارگردانی حنا مقامی مقیم از ۱۲ مرداد آغاز شده است و تا ۱۵  ماه جاری حوالی ساعت ۲۰ میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

به گفته رضا ارغیانی، اجرای عمومی نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی محسن بیدوازی در تالار استاد شاهد پایان یافت که طی ٧ شب اجرا حدود ٣٠٠ مخاطب به تماشای آن نشستند.

رسانه های مکتوب خراسان شمالی، در قعر جدول استان های کشور

خراسان شمالی در رتبه های پایانیِ رسانه های مکتوب کشور قرار دارد که نشانه انباشت کم کاری در سال های گذشته است.

معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل دفتر استاندار خراسان شمالی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان با بیان اینکه خبرنگاران، بازوان پرتلاش روابط عمومی ها هستند گفت: شفافیت و آگاهی بخشی مسئولان سازمان ها، تکریم مردم است و به پیش برد کارها کمک می کند.

علی قلیزاده با اشاره به اینکه خبرنگار یک نفر نیست بلکه نماینده بسیاری از مردم با سلایق مختلف است گفت: خراسان شمالی در رتبه های پایانیِ رسانه های مکتوب کشور قرار دارد که نشانه انباشت کم کاری در سال های گذشته است؛ بنابراین باید به رسانه ها، نگاه وسیعتری داشته باشیم و انعکاس اخبار دستگاه ها را یک فرصت، تلقی کنیم.

قلیزاده همچنین از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خواست تا برای برگزاری باشکوه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در خراسان شمالی تلاش و هم افزایی کنند.

۱۷۰ هزار جوان خراسان‌شمالی در آستانه ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی گفت: در پژوهش‌های انجام شده، ۱۷۰ هزار جوان خراسان‌شمالی در آستانه ازدواج جمعیت دختران در شرف ازدواج ۱۹ سال و پسران ۲۳ سال در نظر گرفته شده است.

امان‌الله فیروزه افزود: خراسان‌شمالی جز ۱۰ استان برتر در ثبت ازدواج به هنگام در کشور است.

معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی با بیان اینکه این وزارتخانه مجوز راه اندازی مراکز مشاوره در این حوزه را هم صادر می‌کند، افزود: اکنون مجوز ایجاد دو مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان بجنورد صادرشده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات