۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۱۵۶۷۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
۷۰۷ خانوار در نوبت خدمات کمیته امداد و برگزاری همایش نهضت تبیین گام دوم انقلاب در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، شرایط و وضعیت اقتصادی برای بسیاری از مردم به ویژه دهک ‌های پایین جامعه مشکلاتی ایجاد و برخی را به منظور حمایت بیشتر روانه نهادهای حمایتی کرده است.

بنا به آماری که معاون مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می دهد، تعداد مستمری بگیرانی که از ابتدای امسال وارد چرخه حمایت شده اند، 874 نفر است.

نخعی، با اشاره به این که آمار زیرپوشش در مقایسه با سال گذشته افزایش و کاهشی نداشته است، می گوید: از کار افتادگی سرپرست با فراوانی 13 هزار و 217 خانوار و فوت سرپرست به تعداد 12 هزار و 676 خانوار، بیشترین آمار مستمری بگیران را به خود اختصاص می دهد.

وی تعداد خانوارهایی را که به طور ثابت حمایت می شوند 23 هزار و 35 سالمند بالای 60 سال اعلام و اضافه می کند: 707 خانوار پشت نوبت دریافت خدمات قرار دارند. وی درباره افزایش مستمری مددجویان هم ادامه می دهد: تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

همایش نهضت تبیین گام دوم انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: همایش نهضت تبیین گام دوم انقلاب  باحضور ۳۰۰ شرکت‌کننده از سطح استان در مجتمع غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

علی فرخنده صبح امروز در جمع خبرنگاران در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار  داشت: مقام معظم رهبری فروردین‌ماه امسال در حرم مطهر رضوی دستوری مبنی بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کرد.

وی افزود: بر این اساس نهضت تبیین گام دوم انقلاب در استان آغاز شده و این  همایش امروز با حضور صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: این مراسم با حضور 300 شرکت‌کننده شامل هادیان سیاسی، روحانیان، نخبگان و سخنوران از سطح استان امروز در مجتمع غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

گلزار شهدای گمنام بیرجند با حضور فعالان رسانه‌ای غبارروبی شد

در آستانه آغاز هفته خبرنگار مزار شهدای گمنام شهرستان بیرجند با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان رسانه‌ای استان غبارروبی شد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیران رسانه استان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی هر ساله به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

جشن خانوادگی اصحاب رسانه ۱۶ مردادماه در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی از برگزاری جشن خانوادگی اصحاب رسانه ۱۶ مردادماه همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار در بیرجند خبر داد.

سمانه سالاری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تشریح برنامه های هفته خبرنگار اظهار داشت: همزمان با هفته خبرنگار بازدید و سرکشی از خبرگزاری ها، دفاتر روزنامه و پایگاه های خبری آغاز خواهد شد.

وی غبارروبی از مزار شهدا و دیدار با پیشکسوتان را از جمله برنامه های هفته خبرنگار عنوان کرد و افزود: همچنین در این هفته برنامه های رفاهی اعم از توزیع کارت استخر رایگان و توزیع بلیط سینما به صورت نیم بهاء برای خبرنگاران درنظر گرفته شده است.

سالاری از برگزاری جشن خانوادگی اصحاب رسانه خراسان جنوبی در روز چهارشنبه 16 مردادماه در محل باغ شوکت آباد بیرجند خبر داد و گفت: در این مراسم از استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، شهردار و سایر مسئولان دعوت به عمل می آید./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات