۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۱۵۶۷۶
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم مانیفست اجرایی مردم و مسؤولان در چله دوم انقلاب است

بیانیه گام دوم مانیفست اجرایی مردم و مسؤولان در چله دوم انقلاب است
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: بیانیه گام دوم نه یک بیانیه صرف بلکه مانیفست اجرایی و منشور اعلایی است که باید در چله دوم کار را به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در همایش طلایه‌داران تربیت که دو محور بیانیه گام دوم انقلاب و روش‌های جذب دانش آموزان به نماز با حضور ائمه جمعه خراسان شمالی، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت استان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به تبیین نقش و رسالت متولیان مذهبی و فرهنگی و آموزشی در چله دوم انقلاب پرداخت.

وی افزود: انقلاب ما در 22 بهمن 57 شروع شد و در 22 بهمن 97 چهل‌ساله شد و رهبری در این سال بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: بیانیه گام دوم درواقع شروع جدید و آغازی نو است؛ ازاین‌رو در رابطه با نماز هم باید کارهای جدیدی انجام شود.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب انتظار رهبری معظم این است که ما نه با رویکرد اصلاح رویه‌های قبلی بلکه با رویکرد ایجاد تمدن و نگاه جدید وارد کار شده و رسالت خود را ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در اصل نه یک بیانیه بلکه مانیفست اجرایی و گام بلند و منشور اعلایی است که باید در چله دوم کار را به پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه به سه سؤال آنچه بودیم، آنچه الآن هستیم و آنچه باید باشیم پاسخ داده شده است، اظهار کرد: در رابطه با نماز هم همین سه محور را می‌توان احصا و پیگیری کرد؛ اینکه در قبل از انقلاب درزمینهٔ نماز چه و چگونه بودیم، الآن در چه وضعیتی هستیم و باید به کدام نقطه برسیم.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: در قبل از انقلاب دین افیون ملت‌ها و دولت‌ها معرفی می‌شد و به‌تبع آن اهمیتی هم به نماز داده نمی‌شد؛ اما بعد از انقلاب اوضاع کاملاً دگرگون شد.

وی با بیان اینکه در گام اول انقلاب رویش‌ها و رشد خوبی در نظام تربیتی و اجتماعی ازجمله در رابطه با نماز داشته‌ایم، اضافه کرد: در این زمینه ازجمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که پایگاه‌های نمازهای جمعه ما از یک پایگاه در سال 58 الآن به 900 پایگاه نماز جمعه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: با وجود این دستاوردها و موفقیت‌ها هنوز با آنچه باید بشویم و باید باشیم خیلی فاصله داریم؛ ازاین‌رو لازم است این رویکرد همچنان روبه‌جلو و رو به رشد باشد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات