۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۶۷۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری:

خطبه غدیر جزء ناب ترین مطالب و معارف عالیه دین اسلام است

خطبه غدیر جزء ناب ترین مطالب و معارف عالیه دین اسلام است
استاد حوزه علمیه از خطبه غدیر به عنوان ناب ترین مطالب و معارف عالیه دین اسلام یاد کرد و گفت: امر غدیر و خطبه ارزشمند غدیر باید بیشتر در جامعه تبلیغ و ترویج شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه در جمع ائمه جماعات مساجد مرکز استان که با موضوع دهه غدیر برگزار شد، گفت: ماه ذی الحجه ماه امامت و ولایت است که بخش مهمی از این ماه مناسبت‌های ولایی دارد.
 
وی با اشاره به این که دهه غدیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدبیر آیت الله نظری خادم الشریعه نامگذاری شد، افزود: الحمدالله امروز با گذشت بیش از سه دهه از آن نامگذاری، دهه غدیر و امامت و ولایت یک امر جهانی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه با بیان این که فراز‌های ناگفته و ناخوانده‌ای در تاریخ غدیر و ماه ذی الحجه وجود دارد که نیازمند تأمل بیشتری است، خاطرنشان کرد: با تأمل و مطالعه دقیق این تاریخ بسیاری از زوایای پنهان آن مشخص خواهد شد.
 
وی در ادامه به واقعه عظیم غدیر اشاره کرد و با بیان این که حجه البلاغ، برای ابلاغ امیرالمؤمنین (ع) و تبلیغ امر ولایت ایشان از سوی پیامبر گرامی اسلام بوده است، بیان داشت: همه اعمال و برنامه‌های دینی که در زمان حیات وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام در ۲۳ سال انجام شد موجب اکمال دین نشد تا این که پس از نصب امیرالمؤمنین دین کامل شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود، روحانیت را مشعل فروزان تبلیغ و هدایت در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: هر یک از روحانیان محل خدمت و منشأ آثار و احیا امر اهل بیت (ع) در جامعه هستند و نقش مؤثری در اثرگذاری یک عالم در هر منطقه‌ای دارند.
 
وی در ادامه از خطبه غدیر به عنوان ناب ترین مطالب و معارف عالیه دین اسلام یاد کرد و با بیان این که امر غدیر و خطبه ارزشمند غدیر باید بیشتر در جامعه تبلیغ و ترویج شود، ادامه داد: همان طور که پیامبر گرامی اسلام آورنده دین است و امام نیز نگهدارنده و حافظ دین، امروز نیز روحانیت باید در حفظ جایگاه امامت و ولایت نقش آفرین باشد.
 
استاد حوزه علمیه اشاره به این که نقش امامت و جایگاه امامت در اساس دین و شریعت بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: باید سنت‌های حسنه‌ای که علما پایه گذاری کردند از سوی مبلغان دینی و روحانیان در جامعه حفظ و تقویت شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امروز دست‌های مختلفی به دنبال حمله به دین مردم هستند و تلاش می‌کنند عقاید دینی جوانان را دچار خدشه و شبهه کنند، افزود: معارف ناب غدیر بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه دین و اعتقادات مردم است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود، دهه غدیر را فرصت خوبی برای تبیین و تشریح مسأله امامت و ولایت در مساجد و تکایا عنوان کرد و گفت: باید شعائر علوی با بهره گیری از منبر و خطابه در جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات