۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۱۵۶۸۷
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

احزاب و گروه‌ها به دنبال سوء استفاده سیاسی از هنجارشکنی‌ها نباشند

احزاب و گروه‌ها به دنبال سوء استفاده سیاسی از هنجارشکنی‌ها نباشند
نماینده خبرگان گفت: برخی دولت ها و یا برخی نمایندگان مجلس برای به دست آوردن رأی، نوعی ژست لیبرالیستی و حمایت از افسارگسیختگی به خود گرفته و از بدحجابی ها طرفداری می کنند.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از اقدامات قاطعانه و انقلابی نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان گفت: اخذ مواضع انقلابی و قاطعانه بسیار خوب است، اما باید دانست که این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند و مسؤولان ما در رابطه با مسأله عفاف و حجاب اقدامات انقلابی داشته باشند.

وی بر ضرورت تقویت اقدامات انقلابی در برخورد با هنجارشکنان اظهار داشت: در کنار اقدامات قاطعانه و انقلابی در برخورد با قانون گریزان، رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فرهنگ سازی کنند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه امروز حتی بانوانی که از وضعیت حجاب مناسبی برخوردار نیستند، حاکمیت قانون را قبول دارند، خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها در رابطه با قانون حجاب فرهنگ سازی کرده و لزوم برخورد با هنجارشکنی را برای جامعه تبیین کنند، از نظر وجدان عمومی، برخورد با موارد هنجارشکنی و بی حجابی مطلوب خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر لزوم گفتمان سازی در رابطه با قانون حجاب در جامعه ابراز کرد: هنگامی که در زمینه قانون حجاب فرهنگ سازی شود، نه تنها برخورد با هنجاشکنان نوعی ظلم روا داشتن و زورگویی تلقی نمی شود، بلکه مردم نیز با آن همراهی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در زمینه برخورد با هنجارشکنان باید حامی نیروی انتظامی باشند، یادآور شد: اگر نیروی انتظامی از سوی مردم مورد حمایت قرار بگیرد می تواند بسیار قاطعانه تر و با اقتدارتر وارد صحنه شده و در برخورد با هنجارشکنان و قانون گریزان اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه اگر مردم حامی نیروی انتظامی نباشند، این نهاد نمی تواند در برخورد با هنجارشکنان عملکرد قاطعانه داشته باشد، عنوان کرد: باید در کنار فرهنگ سازی برای مقوله حجاب و عفاف کار اجرایی و قاطعانه نیز در برخورد با قانون گریزی ها صورت پذیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه مسأله حجاب همواره مورد سوء استفاده برخی سیاستمداران قرار گرفته و می گیرد، خاطرنشان کرد: ما همواره شاهد آن بوده ایم که برخی دولت ها و یا برخی نمایندگان مجلس برای به دست آوردن رأی، نوعی ژست لیبرالیستی و حمایت از افسارگسیختگی به خود گرفته و از بدحجابی ها طرفداری می کنند تا بتوانند رأی افرادی را که میل به بدحجابی و بی حجابی دارند را جلب کنند.

وی سوء استفاده از مسأله حجاب برای کسب رأی، امری کثیف و ضد ارزشی است، تأکید کرد: ما باید جامعه را نسبت به آثار زیان بار این سیاست و فرهنگ غلط آشنا کنیم؛ نباید به جریانات سیاسی اجازه داده شود تا برای به دست آوردن رأی از مسأله حجاب سوء استفاده کنند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات