۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۶۹۹
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری نخستین دوره تابستانی آموزش پژوهش در حوزه علمیه فیضیه مازندران

برگزاری نخستین دوره تابستانی آموزش پژوهش در حوزه علمیه فیضیه مازندران
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری نخستین دوره تابستانی آموزش پژوهش از ۲۳ مرداد به مدت ۱۰ روز در این مدرسه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری نخستین دوره تابستانی آموزش پژوهش در این مدرسه علمیه خبر داد.
 
حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که این دوره با محوریت برنامه‌های پژوهشی به صورت داوطلبانه برای طلاب و در چارچوب آیین نامه‌های ابلاغی طراحی و اجرا می‌شود، گفت: ترویج پژوهش، ارتقاء سطح پژوهشی طلاب سراسر کشور، آشنایی طلاب با استفاده از فناوری در پژوهش، پرورش نیرو‌های همکار برای معاونت پژوهش، بسترسازی تعاملات علمی و گروهی در انجام پژوهش، ارتقاء مهارت‌های پژوهشگری و نگارش علمی طلاب، تربیت مشاور برای امور پژوهشی طلاب در سراسر کشور، تثبیت، تعمیق و توسعه آموخته‌های علمی طلاب از طریق انجام فعالیت‌های تمرینی پژوهش و بهینه سازی استفاده از فراغت تعطیلات تابستان طلاب در رونق بخشی به فعالیت‌های پژوهشی را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره است.
 
وی با بیان این که برنامه‌های این دوره در سه محور آموزش پژوهش، پژوهش‌های تمرینی و فعالیت‌های ترویجی صورت می‌گیرد، بیان داشت: در بخش آموزش پژوهش برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های پژوهشی در چارچوب شیوه نامه‌ها انجام می‌شود.
 
حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب در پژوهش‌های تمرینی که یکی از برنامه‌های واحد آموزشی تابستانه را تشکیل می‌دهد موظف به تولید مقاله و مستندات علمی در سطح توان علمی و مهارتی خود خواهند بود، خاطرنشان کرد: برنامه ترویجی نیز به منظور بینش افزایی، ایجاد انگیزه نسبت به امر پژوهش و نیز ایجاد فضای با نشاط علمی در قالب نشست‌های علمی در موضوعات مرتبط با حوزه پژوهش، برگزاری جلسات ارائه، نقد و دفاع از پژوهش‌های طلاب، آشنایی با استاندارد‌های کانون‌های علمی، آشنایی با استاندارد‌های مجلات علمی واحد‌های آموزشی، آشنایی با جشنواره علامخ حلی و استاندارد‌های ارزیابی جشنواره طراحی و اجرا می‌شوند.
 
وی با بیان این که طلابی که در کارگاه‌های آموزش مهارت‌های پژوهشی شرکت کنند از شرکت در دروس مهارت‌های پژوهشی مشروط به اخذ نمره قبولی معاف خواهند شد، ادامه داد: همچنین طلابی که در طول برنامه موفق به تولید مقاله علمی می‌شوند از انجام تحقیقات کلاسی در ترم آینده مشروط به اخذ نمره قبولی در نگارش مقاله علمی معاف می‌شوند.
 
حجت الاسلام فاضل، استفاده از کتابخانه غنی، استفاده از اساتید مجرب، برگزاری دوره در فضای مطلوب، شرکت در دوره به صورت رایگان، ارائه مشاوره تحصیلی و پژوهشی در طی دوره و بهره گیری از امکانات، تجهیزات و تکنولوژی آموزشی را از دیگر مزایای شرکت در این دوره عنوان کرد.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، روش مطالعه برای تحقیق، روش تحقیق مقدماتی، روش استفاد از فناوری اطلاعات در پژوهش و روش نگرش علمی مقدماتی را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های کلی این دوره برشمرد و با بیان این که طلاب علاقه‌مند از دوازدهم تا بیست و یکم مرداد ماه فرصت دارند از طریق ربات پیام رسانی ایرانی گپ ثبت نام کنند، تصریح کرد: داشتن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، التزام به حضور در برنامه‌های دورهو معرفی نامه مدرسه علمیه محصل تحصیل را از جمله شرایط شرکت کننده در این دوره پژوهشی اعلام کرد.
 
حجت الاسلام فاضل، زمان آغاز این دوره را چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه اعلام کرد و با بیان این که این دوره ده روزه تا اول شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: طلاب علاقه مند می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره‌های ۰۹۹۱۸۲۸۸۲۹۶ و ۰۹۱۱۵۶۳۳۴۶۶ تماس بگیرند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات