۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۵۷۰۰
نماینده مردم نهبندان در مجلس:

تقویت تعاونی مرزنشینان در خراسان جنوبی اهمیت بسزایی دارد

تقویت تعاونی مرزنشینان در خراسان جنوبی اهمیت بسزایی دارد
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت تعاونی مرزنشینان با توجه به چهار شهرستان مرزی در استان اهمیت بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار مجمع نمایندگان مجلس استان با فعالان حوزه معدن و مرزنشینان استان اظهار داشت: تقویت تعاونی مرزنشینان با توجه به چهار شهرستان مرزی در استان اهمیت بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه مناطق مرزنشینی نیاز به حمایت‌های جدی تر از منظر اقتصادی دارند، گفت: عواید حاصل از سوخت مرزنشینی نیز در ماندگاری روستاییان و مرزنشینان نقش بسیاری داشته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: از محل عواید فروش سوخت نیز می‌توان در بهبود زیرساخت‌های خود مناطق مرزی نیز بهره برد.

افضلی تصریح کرد: باید ثروت در جامعه به صورت متوازن توزیع شود که این امر متناسب با فرهنگ اسلامی است و با تقویت و حمایت از تعاونی‌ها این امر به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها در شرایط سخت دفاع مقدس در زمینه توزیع کالا به خوبی به وظایف خود عمل کردند و مالیات انباشته معوقه تعاونی‌ها در استان پیگیری خواهد شد.

محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم سرایان، بشرویه، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: تعاونی‌ها در بنیه اقتصادی جامعه تاثیر بسزایی دارد و اینکه چرا در کشور موفق نبودند نیاز به پژوهش بیشتری است.

امیرحسنخانی گفت: جایگاه تعاونی‌ها نیاز به بازتعریف دارد و این امر نیز نیازمند به حمایت دانشگاه‌ها است و بیش از گذشته باید به تعاونی‌ها اهمیت قائل شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات