۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۵۷۰۷
سخنگوی اسبق وزارت خارجه:

حقوق بشر اسلامی به عنوان الگو به جهانیان معرفی شود

حقوق بشر اسلامی به عنوان الگو به جهانیان معرفی شود
مهمانپرست گفت: کشورهای اسلامی با اتحاد و انسجام حقوق بشر اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه، امروز در نشست خبری پایبندی به حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در خبرگزاری تقریب برگزار شد، گفت: اوضاع دنیای امروز به سبب وجود افرادی که فکر می کنند می توانند به تنهایی جهان را اداره کنند در وضعیت بسیار حساس و خطرناکی قرار گرفته است.

وی افزود: کشورهایی که از قدرت نظامی و اقتصادی برخوردار هستند با زیر پا گذاشتن حقوق سایر ملت ها تنها به منافع خودشان می اندیشند و از لفظ حقوق بشر جهت تحمیل سیاست های خودشان بر سایر کشورها استفاده می برند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه دنیای غرب در راستای رسیدن به منافع خود از لفظ حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می کند، ابراز کرد: امروز دموکراسی معنای واقعی خود را از دست داده چرا که می بینیم کشورهایی که با مشارکت مردمی اداره می شوند و مردم نقش تعیین کننده ای در سرنوشت یک کشور دارند چگونه مورد شدیدترین هجمه مدعیان دموکراسی قرار می گیرند تنها به این دلیل که عملکرد آنان با سیاست آمریکا سازگاری ندارد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان این مطلب که مساله حقوق بشر برای غرب اهمیتی ندارد و این مهم را می توان در عدم واکنش او نسبت به جنایاتی که در دنیا رخ می دهد مشاهده کرد، گفت: کشتار مردم بی گناه در یمن توسط سعودی ها و مطرح شدن فروش سلاح به عربستان آن هم در کنگره آمریکا بیانگر بی اهمیت بودن حقوق بشر نزد آمریکا است؛ متاسفانه امروز کشورهای اسلامی منطقه در راستای تامین منافع غرب گام بر می دارند.

وی افزود: حفظ حرمت، جان و مال انسان ها یکی از مطالبات مهم در زمینه حقوق بشر است در حالی که همین قدرتهای بزرگ برای اینکه به منافع خودشان دست یابند با گروهک های تروریستی همکاری کرده و به کشتار مردم بی گناه و نقض حقوق بشر دست می زنند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه تروریسم معنای اصلی خود را از دست داده و این را می توان از برگزاری جلسات دوستان نزدیک ترامپ با منافقان درک کرد، عنوان داشت: امروز تروریست به ابزاری برای سوء استفاده آمریکا و همدستانش تبدیل شده است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان این مطلب که چیزی برای ملت ایران بالاتر از مسائل اعتقادی و فتاوای دینی نیست، ابراز کرد: حرام دانستن سلاح های کشتار جمعی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان داد که ایران هرگز به سمت ساخت این نوع سلاح ها نمی رود و اینکه دشمنان با متهم کردن ایران به داشتن سلاح های هسته ای دست به تحریم ملت می زنند چیزی جز نقض حقوق بشر نیست.

وی افزود: حقوق بشر چه معنایی دارد وقتی مدعیان حقوق بشر از علم هسته ای برای ساخت سلاح های کشتار جمعی استفاده می کنند و سایر کشورها را از استفاده صلح آمیز از آن علم در راستای پیشرفت و تکنولوژی کشورشان محروم می سازند، آیا این حقوق بشر است؟

مهمانپرست با تاکید بر اینکه کشورهای مستقل اعم از اسلامی و غیر اسلامی باید در راستای نزدیک شدن به هم تلاش کنند تا بتوانند سعادت بشری را رقم بزنند، گفت: کشورهای اسلامی با اتحاد و انسجام حقوق بشر اسلامی را به عنوان الگوی برتر به جهانیان معرفی کنند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان این مطلب که برای رسیدن به حقوق بشر اسلامی مقابله با تبعیض و فساد و رعایت برابری و عدالت لازم است، عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و بیداری اسلامی شکل نمی گرفت وضعیت امروز جهان اسلام بسیار اسفناک بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات