۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۶۱۵۷۲۱
«آرزوهای دست ساز»؛

روایتِ پیشرفت و تجربه زیسته ‌ای از جنبش دانشجویی

روایتِ پیشرفت و تجربه زیسته ‌ای از جنبش دانشجویی
کتاب «آرزو‌های دست ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی با موضوع پیشرفت است که نویسنده در آن به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش بنیان می‌پردازد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ​کتاب «آرزو‌های دست ساز» نوشته میلاد حبیبی به همت انتشارات «راه یار» به چاپ دوم رسید.

کتاب «آرزو‌های دست ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی با موضوع پیشرفت است که به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش بنیان می‌پردازد. این کتاب روایت داستانی از شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های الکترونیکی و رایانه‌ای است که اختراع دوربین ثبت تخلّفات راهنمایی و رانندگی یکی از معروف‌ترین اختراعات آن است.

«روایتِ پیشرفت و تجربه زیسته‌ای از جنبش دانشجویی» و «فعال دانشجویی بودن اعضای این شرکت» باعث شده است که با استقبال خوب جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان (به ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی و فنی و حرفه ای) روبه‌رو شود؛ چرا که مخاطبان جوان و دانشجو در این کتاب می‌خوانند که چگونه تعدادی دانشجو برخلاف فضای رخوت انگیز و نامطلوب برخی دانشگاهها، می‌توانند اهداف و آرمان‌های خودشان را دنبال کنند و به موفقیت برسند.

کتاب «آرزو‌های دست ساز» استقبال و واکنش‌های خوب برخی استادان مهندسی برق و فنی دانشگاه‌های تهران و کاشان و شاهرود را درپی داشته است و از این منظر برخی معتقدند، «آرزو‌های دست‌ساز» شروع فصل جدیدی از تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در قالب تاریخ شفاهی پیشرفت است. این کتاب در تبیین عملیاتی و واقعی «بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب» بسیار راهگشاست و مصداق امید و انگیزه، تلاش و استقامت، عزت و میهن دوستی، خودکفایی و اعتماد به جوانان است.

برشی از کتاب؛ تحریم‌های خارجی یا داخلی؟!

چند سطر از این کتاب را در ادامه می‌خوانید: «زمینه‌ای که بچه‌ها وارد آن شده بودند، زمینۀ حساس و مهمی بود و تجهیزات مورد‌نیازشان کارکرد دوگانه داشت؛ هم در کار‌های معمولی از آن استفاده می‌شد و هم در سامانه‌های فضایی، موشکی و راداری. اوایل تازه‌کار بودند و از این مسائل اطلاعی نداشتند. از خیلی چیز‌ها اطلاع نداشتند؛ نه از تحریم‌های داخلی، نه از تحریم‌های خارجی. هرچقدر حساسیت بیشتر می‌شد، تحریم‌ها شدیدتر می‌شد. هرچقدر تحریم‌ها شدیدتر می‌شد، کار سخت‌تر می‌شد. هرچقدر کار سخت‌تر می‌شد، نگرانی شان بیشتر می‌شد. اما نگرانی از تحریم‌های خارجی بی جهت بود، چون دورزدنشان ساده‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردند. مسئلۀ اصلی تحریم‌های داخلی بود. تحریم‌های داخلی را چگونه باید دور می‌زدند؟!»

مشخصات

چاپ دوم کتاب «آرزو‌های دست ساز» در ۱۸۴ صفحه، قطع رقعی، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸ هزار تومان به همت انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به واحد فروش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در میدان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶آذر، روبروی پورسینا، پلاک ۶۰، حسینیه هنر یا سایت‌های عماریار ammaryar.ir و پاتوق کتاب فردا bookroom.ir مراجعه و یا نام کتاب را به شماره ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ پیامک کنند. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات