۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۵۷۲۵
به میزبانی «دنیای کتاب» قم و در روز ازدواج؛

کتاب «تصمیمی برای یک عمر» رونمایی شد

کتاب «تصمیمی برای یک عمر» رونمایی شد
نویسنده کتاب «تصمیمی برای یک عمر» درباره سن مناسب ازدواج نیز گفت: طبق بررسی‌های علمی دختران از ۱۸ سال و پسران از ۲۳ سال به بعد مناسب ازدواج هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست جشن امضاء و رونمایی کتاب «تصمیمی برای یک عمر» به مناسبت ۱۲ مرداد روز ازدواج در کتابفروشی «دنیای کتاب» قم با حضور شاهین فرهنگ، نویسنده این اثر برگزار شد.
شاهین فرهنگ، در رابطه با یادآوری نکات خوب و اصرار نداشتن روی نکات منفی در زندگی زناشویی گفت: توجه به خوبی‌های طرف مقابل و یادآوری خوبی‌های همسرمان به او می‌تواند در ایجاد رابطه موثر باشد. همچنین نباید ذره‌بین روی بدی‌های طرف مقابل بگذاریم، زیرا نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه به مشکل اضافه خواهد شد، زندگی موفق، آن زندگی است که بعد از گذشت چند سال طرفین همانند روز‌های اول عاشق هم‌دیگر باشند و به همدیگر عشق بورزند.

این کارشناس خانواده با تاکید بر لزوم شناخت طرفین یک ازدواج از خصلت‌های همدیگر، گفت: به طور مثال برای شناخت مرد شکاک و بددل هیچگاه نباید به طور مستقیم سوال کنیم آیا تو شکاک هستی یا نه؛ بلکه سعی کنید تا در قالب یک ماجرای عملی، واکنش طرف مقابل را بررسی کنید.

فرهنگ، در پاسخ به این سؤال که آیا عشق قبل ازدواج درست است یا خیر بیان کرد: عشق به این معنی که شب‌ها تا دیروقت به یکدیگر پیام بدهند و جملات محبت‌آمیز به‌هم می‌گویند، محکوم به شکست است. این دسته از آدم‌ها اصولاً بعد از ازدواج حرفی برای گفتن ندارند و به بن‌بست عاطفی می‌رسند.

وی ادامه داد: به طور کلی در ازدواج باید اصول مهم‌تر را اصل قرار داد و روی آن‌ها پافشاری کرد و اگر طرف مقابل اصول اصلی ما را دارا نیست نباید با او ازدواج کرد. در جلسات خواستگاری و آشنایی باید از طرز فکر، اهداف، برنامه‌های آینده، اعتقادات، اخلاق و فرهنگ یکدیگر شناخت پیدا کرد و انجام تحقیق از طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

نویسنده کتاب «تصمیمی برای یک عمر» درباره سن مناسب ازدواج نیز گفت: طبق بررسی‌های علمی دختران از ۱۸ سال و پسران از ۲۳ سال به بعد مناسب ازدواج هستند و فاصله سنی زوجین برای ازدواج در سنین مختلف متفاوت است، مثلاً به دختر ۱۸ ساله توصیه می‌شود همسری با اختلاف سنی ۵ سال برگزیند و دختر ۳۰ ساله می‌تواند با همسن خود نیز ازدواج کند و به بلوغ عاطفی و استقلال فکری رسیدن هردوطرف برای ازدواج بسیار اهمیت دارد. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات