۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۵۷۳۰
معاون وزیر صمت خبر داد؛

اختصاص منابع ۴۰ درصدی بانکی به بخش صنعت و معدن

اختصاص منابع ۴۰ درصدی بانکی به بخش صنعت و معدن
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: بر اساس قوانین بالادستی منابع ۴۰ درصدی بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس قوانین بالادستی منابع 40 درصدی بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.

وی گفت: خراسان جنوبی نیز باید از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و باید با رفع تمام موانع نیز تسهیلات در واحدهای تولیدی استان اخذ شود.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: همچنین بسته تولید محور با محورهای تامین مالی با تاکید سرمایه در گردش و منابع برای نوسازی و اصلاح ساختارهای تولید و اجرای طرح‌ها مطرح شده که باید انجام شود.

صالحی نیا تصریح کرد: نباید جلوی حرکت توسعه‌ای خراسان جنوبی گرفته شود چرا که استان ظرفیت توسعه‌ای بالایی دارد و ماده‌های معدنی شناسایی شده در استان توجیه فنی و اقتصادی بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی قابلیت توسعه و نوسازی و اصلاح ساختارها را دارد، ادامه داد: اگر اصلاح ساختارها انجام نشود واحدهای تولیدی در آینده دچار مشکل می‌شود.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: مشکل بازار در بسیاری از تولیدات نداریم و واحد تولیدی که شرایط تولید را ایجاد کند ولی به لحاظ بازار با محدودیت مواجه شود در کشور نیست.

صالحی نیا اظهار کرد: واحدهای صنعتی خراسان جنوبی بسیاری از تولیدات آن‌ها صادرات محور است و اگر این مدیریت خوبی نشود فرصت صادرات از دست می‌رود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات