۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۵۷۴۲

تبیین سیره علوی و فاطمی در مرکز اسلامی اوگاندا

تبیین سیره علوی و فاطمی در مرکز اسلامی اوگاندا
سیره امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به مناسبت روز ازدواج در مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی «کامپالا»، پایتخت اوگاندا تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، مراسم سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت امام علی(ع) و بزرگداشت روز ازدواج، مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی کامپالا و سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا برگزار شد.

«عیسی لوییمبازی کاتونگولو»، کارشناس فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا به همراه خانم سمیه نوسانجی، مجری برنامه «گفت‌وگو با جوانان» رادیو صدای آفریقا به بیان شخصیت والای امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اهمیت روز ازدواج در ایران پرداختند.

همچنین، نقش ازدواج و خانواده سالم در توسعه انسانی و اجتماعی جامعه و نقش ازدواج در تكميل شخصيت انسانی و دينی مورد بررسی قرار گرفت .

مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی کامپالا در سال ۲۰۱۳ توسط مفتی وقت مرحوم «شیخ زبیر کایونگو» افتتاح شد. در این مرکز تعدادی از علما، امام جمعه و استاد علاقه‌مند به فرهنگ و معارف اهل البیت(ع) روزهای شنبه و چهارشنبه مشغول آموزش‌های قرآنی و اسلامی هستند.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در این مرکز به معرفی گوشه‌هایی از شخصیت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و تکریم نهاد خانواده پرداخت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات