۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۵۷۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق جامعه متعالی درگرو همت عالی آحاد مردم است

تحقق جامعه متعالی درگرو همت عالی آحاد مردم است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی و جامعه متعالی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب درگرو همت عالی همه مردم و مسؤولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بنا به فرموده معظم له انقلاب ما دارای همت، هویت و هیبت است.

وی با اشاره به همت زنان قهرمان و مردان ابرقدرت در حوزه‌های خدمت و فرهنگ در نظام اسلامی، افزود: بلندهمت‌ترین مرد روزگار ما امام راحل بود و والاترین بلندهمت‌های وسط میدان هم مردم بودند که به دنبال امام حرکت کرده و به ندای فطرت خود پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام همه ما را به قله بلند تعالی دعوت کرد، اضافه کرد: خداوند در آیه 139 سوره آل عمران می‌فرماید: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ«و تأکید می‌کند و اگر مؤمن هستید، سستی نکنید و غمگین مباشید که شما برترید.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعلون بودن را در جامعه عملیاتی کنیم تعالی فکری، معرفتی، اقتصادی سیاسی، اجتماعی و تعالی فرهنگی را شامل می‌شود؛ زیرا قرآن می‌فرماید در همه صحنه‌ها باید اعلون و بهترین باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این راستا امام به ما همت عالی داشتن را آموخت و ملتی بلندهمت تربیت کرد که قصد دارد قله‌های بلند را فتح کند.

وی با اشاره به فراز «اللّهم انّا نرغب الیک فی دولة کریمة» از دعای افتتاح، افزود: در این دعا می‌خوانیم که پروردگارا ما دست‌های خود را بلند و دل‌هایمان را به‌سوی تو عرضه می‌کنیم و از تو دولت کریمه را می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برای رسیدن به این قله بلند باید همت‌ها برانگیخته شده و روی هم جمع شوند تا به قله نهایی راه یابیم.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که رهبری در این بیانیه به ما منتقل می‌کنند بلندهمتی ملت ما است و جوانان باید این بلندهمتی را تداوم بدهند تا بتوانیم گام دوم انقلاب خود را هم با قدرت و عزت برداریم./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات