۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۵۷۸۷

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف خراسان رضوی
اهدای ۱۴ کمک هزینه جهیزیه به ۱۴ زوج نیازمند و راهیابی ۵۱ نخبه قرآنی خراسان رضوی به مسابقات کشوری از جمله خبر‌های کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیر المومنین(ع) در ویژه برنامه ای با عنوان پیوند آسمانی در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش با موضوع کمک به امر ازدواج، تهیه جهیزیه و ... به ۱۴ زوج نیازمند کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا شد.

در این ویژه برنامه که شامگاه شنبه در امام زاده غیاث الدین محمد(ع) با حضور حجت الاسلام صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد و جمعی از زائران و مجاوران برگزار شد؛ از ۴ زوج طلبه که پایین ترین مهریه را دارا بودند تقدیر شد.

در این ویژه برنامه از محل موقوفات مرتبط و خیرین به ۱۴ زوج نیازمند، ۱۴ کمک هزینه جهیزیه اهدا شد و از مهمترین موقوفات مرتبط می توان به موقوفه محمدحسین و محمدرضا حکاک و موقوفه بهرمند اشاره کرد.

راهیابی  51 نخبه قرآنی خراسان رضوی به مسابقات کشوری قرآن کریم

جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از راهیابی 51 نخبه قرانی این استان به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم خبر داد.

حسینی بیان کرد:51 نخبه قرانی خراسان رضوی در دو بخش خواهران و برادران به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه پیدا کرده اند.

وی گفت: در بخش برادران 36 نخبه در رشته های قرئت تحقیق، حفظ کل، حفظ 20جزء، حفظ 10 جزء، ترتیل، تفسیر، حفظ و معارف احادیث، حفظ موضوعی، اذان و دعاخوانی به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: در بخش خواهران نیز 15 نخبه قرآنی به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

حسینی گفت: اصفهان، میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در مهرماه است و نفرات برتر مرحله استانی در بخش برادران با عبور از مسابقات مقدماتی کشوری در شهر قم به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است؛ مسابقات کشور در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود که آقایان در مرحله مقدماتی و نهایی شرکت می کنند و خانم ها مستقیم به مرحله نهایی در اصفهان حضور می یابند.

هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار می شود

مرحله کشوری مسابقات بخش آوایی هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در رشته های حفظ و قرائت، در دو بازه زمانی با حضور بیش از ۱۳۰ نفر از دانشجویان خواهر و برادر برگزار می شود.

مرحله اول جشنواره با حضور بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان برادر، ۱۲ و ۱۳ مرداد و مرحله دوم با حضور بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان خواهر ۱۴ و ۱۵ مردادماه جاری برگزار خواهد شد.


این جشنواره با حضور داوران ممتاز ملی و بین المللی آقا و خانم به مدت یک هفته در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار و نفرات برتر جشنواره علاوه بر دریافت جوایز نقدی و غیرنقدی، به مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور راه پیدا خواهند کرد.

اختتامیه مسابقات برادران ۱۳ مرداد و اختتامیه مسابقات خواهران ۱۶ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در خیابان سناباد، سناباد۳۳، دانشکده علوم قرآنی مشهد خواهد بود.

گفتنی است، زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، بازدید از موزه قرآن حرم مطهر، بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، بازدید از موزه انقلاب و دفاع مقدس، بازدید از موزه زیارت، بازدید از مراکز علمی و حضور در مراکز تفریحی از برنامه های جانبی جشنواره است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات