۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۵۸۲۳
حجت الاسلام ولی زاده:

ترویج فرهنگ ازدواج سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود

ترویج فرهنگ ازدواج سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود، گفت: مادیات زندگی مشترک را تضمین نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد ولی زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم در جشن پیوند آسمانی ۱۵۰ زوج از پاسداران و فرزندان خانواده‌های سپاه استان قم که عصر امروز در سالن بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به مبانی ازدواج در آیات قرآن کریم گفت: مسأله ازدواج همواره از سوی قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم خداوند زنان را برای ایجاد آرامش مردان آفریده است، ادامه داد: انسان هنگامی که ازدواج می کند به آرامش حقیقی دست پیدا می کند.

حجت الاسلام ولی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس روایاتی که از رسول گرامی اسلام(ص) به دست ما رسیده است، هر کسی نسبت به امر ازدواج میل و رغبت نداشته باشد، از امت اسلام خارج می شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به اینکه ازدواج سبب توسعه رزق و روزی انسان می شود، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم تصریح فرموده است که پس از ازدواج روزی انسان ها را افزایش می دهد و انسان نباید از هراس مسائل مادی از امر ازدواج سر باز زند.

وی با بیان اینکه کانون خانواده به دلیل هجمه سنگین دشمن و جنگ خانمان برانداز فرهنگی در معرض تهدید قرار گرفته است، بیان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود؛ کمال وجودی انسان آن است که ازدواج کرده و کانون خانواده را به عنوان یک کانون الهی تشکیل دهد.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به اینکه مادیات قوام زندگی را تضمین نمی کند، گفت: البته مادیات در زندگی اثر دارد، اما نباید قوام زندگی را به آن دانست، بلکه ما باید به وسیله مودت، رحمت، عشق، محبت و قناعت قوام زندگی و کانون خانواده را سالیان سال تضمین کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت قناعت پیشگی در زندگی مشترک یادآور شد: زندگی که در آن مودت و رحمت وجود نداشته باشد پایه هایش به آسانی و سادگی متزلزل شده و از بین می رود./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات