۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۸۲۴
دبیر علمی بخش نوحه کنگره ملی شعر اربعین:

نوحه از محصولات فرهنگی تاثیرگذار شیعه است

نوحه از محصولات فرهنگی تاثیرگذار شیعه است
زنگنه با بیان اینکه نوحه یکی از محصولات فرهنگی تاثیرگذار شیعیان است، گفت: نوحه از مهمترین آداب و رسوم شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت(ع)، امروز در نشست خبری کنگره ملی شعر اربعین که با عنوان موکب کلمات در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: مجمع شاعران تلاش دارد برنامه‌ها و طرح‌های خود را به صورت کشوری برگزار کند.

وی افزود: بنابراین برنامه ها و طرح ها در سه رویکرد پژوهشی، آموزشی و آفرینشی براساس ماموریت های رهبر معظم انقلاب و بزرگان این عرصه در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) بیان داشت: در راستای برگزاری کنگره ملی شعر اربعین با انجمن های شعرهای آئینی ارتباط خوبی حاصل شد به حدی که سال گذشته شاهد حضور 70 شاعر آئینی در این کنگره بودیم.

حیدری از اعلان فراخوان کنگره خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب حدیثی با محتوای زیارت ائمه اطهار(ع) و اربعین حسینی در اختیار شاعران قرار گرفته است.

در ادامه مهدی زنگنه دبیر علمی بخش نوحه کنگره ملی شعر اربعین به ایراد سخن پرداخت و گفت: نوحه یکی از اشعار و محصولات فرهنگی تاثیرگذار شیعیان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه نوحه تاثیرگذاری بیشتری نسبت به شعر دارد، ادامه داد: نوحه از مهمترین آداب و رسوم شیعیان بوده که تاثیرگذاری شگرفی در دل و جان مومنان دارد.

دبیر علمی بخش نوحه کنگره ملی شعر اربعین راهپیمایی اربعین حسینی را بی نظیرترین اجتماع بیان کرد و گفت: در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی ما شاهد هیأتی هستیم که با موسیقی نوحه و شعر آئینی از زائران اربعین استقبال می کنند بنابراین می توان گفت نوحه موسیقی اجتماع میلیونی اربعین حسینی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات