۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۱۵۸۴۰
مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه:

حضور مخلصانه طلاب در مناطق سیل زده بیش از چند دهه تبلیغ اثرگذار بود

حضور مخلصانه طلاب در مناطق سیل زده بیش از چند دهه تبلیغ اثرگذار بود
مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه گفت: حضور مخلصانه روحانیان و طلاب در مناطق سیل زده و یاری رسانی به مردم بیش از چنددهه تبلیغ اثر گذار بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان،حجت الاسلام مجتبی فاضل در نشست با مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه استان سمنان و مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف این استان که بعدازظهر دوشنبه به میزبانی مدرسه علمیه امام علی (ع) شهر دیباج برگزار شد، با اشاره به حضور خود در استان‌های گرفتار زلزله و سیل طی سال گذشته و ابتدای سالجاری و عملکرد خوب طلاب و روحانیان در جریان زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های شمالی، غربی و جنوبی کشور اظهار داشت: معتقدم تأثیر حضور مخلصانه روحانیان و طلاب در مناطق سیل زده و یاری رسانی به مردم بیش از چنددهه تبلیغ اثر گذار بود.

مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مردم و طلاب و روحانیان به ویژه در جریان سیل خوزستان و لرستان حماسه‌ای از جنس ایمان، وحدت، همدلی و نوع دوستی آفریدند، افزود: متأسفانه امروزه در فضای مجازی تولیدات بسیار زیادی بر علیه روحانیت شیعه انجام شده و تلاش شده است کوچکترین اشتباهات حتی سهوی به بزرگ‌ترین شکل ممکن انعکاس پیدا کند، اما به کار‌های بسیار خوب و بزرگ انجام شده از سوی جامعه روحانیان کشور بسیار ناچیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم با در نظر گرفتن تاریخ شمسی در آستانه صد سالگی قرار دارد و چنین مرکز علمی و اعتقادی که توانسته باشد تنها در ۱۰۰ سال فعالیت خود این حجم از آثار خیر و برکات را برای اسلام و کشور همراه داشته باشد نظیر ندارد، گفت: از قلب آفریقا که شیخ زکزاکی به عنوان پرورش یافته حوزه علمیه قم توانسته است میلیون‌ها مسلمان و شیعه پرورش دهد تا عراق، افغانستان، لبنان و بسیاری دیگر از کشور‌های منطقه پرورش یافتگان حوزه علمیه قم منشاء آثار خیرماندگار برای دنیای اسلام بوده و هستند.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه علی رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن بر علیه اسلام، تشیع و روحانیت باید با هوشیاری و حضور آگاهانه در همه صحنه‌ها قدرت شیعه را حفظ کنیم، افزود: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ مدرسه علمیه در گستره وسیع جغرافیایی کشور مشغول به فعالیت هستند، دشمن برنامه‌ریزی وسیعی برای ضربه زدن به این نهاد علمی و اعتقادی انقلاب اسلامی و بالاخص طلاب جوان حوزه‌های علمیه دارد.

مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین فراوانی سنی طلبه‌ها در استان سمنان ۲۱ تا ۲۵ سال است و ۶۵ درصد طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه کشور کمتر از ۳۰ سال سن دارند خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه کشور هر روز جوان‌تر می‌شود و این یک فرصت مهم برای ترویج بیش از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است، اما در کنار آن تهدیدات دشمن را نیز بیش از پیش متوجه مدارس علمیه می‌کند.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که حوزه علمیه را مادر نظام مقدس جمهوری اسلامی نامیدند و بر ضرورت داشتن حوزه و طلاب انقلابی و پویا تأکید کردند، اظهار داشت: امروز اهم کار طلبه درس خواندن است تا بتواند در آینده به درستی از دین و مذهب خود دفاع کند.

تحصیل ۹۰۰ طلبه در ۱۳ حوزه علمیه برادران استان سمنان

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۳ حوزه علمیه برادران در شهر‌های مختلف استان سمنان و تحصیل بیش از ۹۰۰ طلبه در سطوح مختلف در این مدارس، گفت: در نشست اخیر مدیران حوزه‌های علمیه استان سمنان شعار سلامت، تهذیب و تحصیل به عنوان نقشه راه حوزه‌های علمیه استان سمنان در سال تحصیلی آینده انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان با اشاره به اینکه ۶۰ نفر داوطلبین ورود به حوزه‌های علمیه استان سمنان در دوره میثاق طلبگی به میزبانی حوزه علمیه امام علی (علیه السلام) شهر دیباج شرکت نموده اند، خاطرنشان کرد: در مدیریت حوزه‌های علمیه معتقدیم طلبه مهذب می‌تواند تأمین کننده سلامت روحی و روانی خود و خانواده اش باشد و در عرصه تحصیل نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. /۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات