۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۵۸۴۱
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های اشتغال روستایی خراسان جنوبی

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های اشتغال روستایی خراسان جنوبی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال روستایی در خراسان جنوبی موافقت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور عصر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان جنوبی اظهار داشت: فضای مثبت و خوبی در خراسان جنوبی حاکم بوده و این استان پویا و سرزنده و پیگیر است.

وی، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های هدف مجموعه فعالیت‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در روستاها صورت گرفته و 90 درصد روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار در کشور از خدمات زیربنایی و زیرساختی برخوردار هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: 62 هزار آبادی و روستای زیر 20 خانوار در کشور وجود دارد که حدود 90 درصد این روستاها از نعمت برق برخوردار هستند.

امید از گازرسانی به 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور خبر داد و تصریح کرد: همچنین امید داریم تا سال آینده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تمام شود.

وی با بیان اینکه 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای آب آشامیدنی هستند، ادامه داد: مسأله کمبود آب یکی از دغدغه‌های مهم و جدی استاندار، مردم و مسئولان خراسان جنوبی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از هیچ خدمتی برای روستاها کم نگذاشته و دولت با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمکی در جهت مهاجرت معکوس روستاییان انجام داده است.

امید اظهار کرد: همچنین دولت از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 18 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته که سهم خراسان جنوبی بیش از 300 میلیارد تومان است.

وی افزود: اشتغال و کارآفرینی یکی از ضروریات برای ماندگاری مردم در روستاها است و با تسهیلات اشتغالزایی می‌توان جمعیت را به روستاها برگرداند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه از مدارسی که طی 10 سال اخیر در کشور ساخته شده حدود 4 هزار کلاس درس در روستاهای کشور خالی است، گفت: اینگونه منابع اشتغالزایی سبب کاهش نرخ بیکاری در روستاها و افزایش سهم اشتغال روستاها در کشور شده است.

امید در پایان این کارگروه نیز گفت: اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال روستایی در خراسان جنوبی موافقت می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات