۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۸۵۷
استاد حوزه علمیه:

اختلاف دینداران در تعریف متفاوت آنها از دین است

اختلاف دینداران در تعریف متفاوت آنها از دین است
استاد حوزه علمیه گفت: اختلاف دینداران بر تعریف متفاوت آنها از دین است اگر تعریف همه بر اساس تعریف دینی پیامبر(ص) باشد هیچ اختلافی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام محمود ریاضت استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ شاید مهمترین دغدغه انبیا این نبود که بی‌دین‌ها دیندار شوند بلکه نگرانی عمده آنها این بود که پس از تعریف دیندارها ازدین با تعریف صاحب دین زاویه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه امت حضرت موسی(ع) پس از ایشان ۷۰ فرقه می‌شوند و یک فرقه اهل نجات می‌شوند، عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند امت من ۷۲ فرقه می‌شوند و تنها یک فرقه اهل نجات هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان علت اینکه چرا یک فرقه اهل نجات هستند، اظهار کرد: زیرا تنها یک فرقه با تعریفی که پیامبر(ص) از دین دارد دینداری می‌کنند بقیه با تعریف خود دینداری می‌کنند، از ابتدای خلقت دعوای اصلی بر سر دعوای صاحب دین با تعریف متفاوت دیندارها از دین بوده است.

حجت‌ الاسلام ریاضت با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) درباره حجاج، بیان کرد: از نظر مردم بسیاری حاجی هستند اما از نظر ما کم هستند کسانی که حاجی واقعی باشند، علت آن این است که حج بسیاری از حاجی‌ها با آنچه از ناحیه خداوند تبین شده فاصله و تفاوت دارد.

وی افزود: متاسفانه امروز بسیاری اهل هیات یا مسجد هستند اما کاملا همدل و همرنگ نیستند زیرا در برخی موارد اعتقادات آنها در خانواده یا با دوستان و از این هیات به هیات دیگر یا مسجدی به مسجد دیگر متفاوت می‌شود، علت چنین مشکلاتی در این است که به جای اینکه دین را از صاحب دین بگیریم همه خود را صاحب دین فرض کردیم و تعریف متفاوتی از دین الهی دادیم.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) گفت: از ۷۲ فرقه امت من تنها یک فرقه اهل نجات هستند و آنها کسانی هستند که به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و فرزندان او تا حضرت مهدی(عج) اعتقاد دارند و طبق دستورات آنها به دین عمل می‌کنند.

حجت‌ الاسلام ریاضت افزود: زمانی امیرمومنان امام علی(ع) فرقه ناجیه را جمع کردند و فرمودنده شما ۱۳ فرقه می‌شوید اما یک فرقه اهل نجات هستید زیرا دینداری بقیه فرق با تعریف خدا و پیامبر او متفاوت است./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات