۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۵۸۷۸

تاریخ‌سازی جعلی رژیم صهیونیستی در اردن

تاریخ‌سازی جعلی رژیم صهیونیستی در اردن
گردشگران رژیم صهیونیستی در اردن اهداف متعددی را دنبال می‌کردند که با خشم عمومی مردم اردن، این اهداف با شکست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اخیراً گروهی از گردشگران صهیونیست با حضور در مقام هارون واقع در منطقه باستانی البتراء اردن و انجام برخی مراسم دینی در محدوده آن، اعتراض و نگرانی مقامات و افکار عمومی اردن را برانگیخته‌اند.

در حالی که موج افکار عمومی، کابینه این کشور و به‌ویژه عبدالناصر ابوالبصل وزیر اوقاف را در این حادثه مقصر می‌داند و خواستار برکناری او شده است، اما عاطف الطراونة رییس مجلس نمایندگان اردن تلاش دارد به هر قیمتی شده از دولت و وزیر اوقاف این کشور حمایت کند، این در حالی است که نمایندگان پارلمان نیز جنجال گسترده‌ای را به‌راه انداخته و خواستار مسئولیت‌پذیری کابینه اردن در قبال این حادثه شده‌اند.

بررسی حادثه البترا دیروز به مناقشه‌ای جدید در پارلمان اردن تبدیل شد و طارق خوری نماینده پارلمان به وزارت اوقاف حمله کرده گفت که این وزارتخانه مسجدی را که در نزدیکی مقام هارون پیامبر وجود داشته مسدود کرده، اما به گردشگران صهیونیستی اجازه داده از این منطقه بازدید کنند.

ابوالبصل وزیر فرهنگ اردن پیش از این تلاش داشت اعتراضات در افکار عمومی را مدیریت کند، در این زمینه الطراونه نیز به کمک ابوالبصل آمد و مدعی شد که محلی که بازدید شده، یک محله باستانی است که مخصوص عبادت نبوده است.

البته چنین توضیحاتی نتوانست مسؤولیت دولت اردن را در قبال این حادثه برطرف نماید، چرا که مردم اردن این اقدام را با انگیزه بسترسازی برای عادی‌سازی روابط اردن با تل آویو در عرصه گردشگری معرفی می‌کنند.

این جنجال هنگامی گسترده‌تر شد که مقامات منطقه البترا اعلام کردند که یکی از نگهبانان وزارت اوقاف درب این مرکز را به‌روی گردشگران صهیونیست باز کرده است./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات