۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۱۵۹۴۱
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر حوزه علمیه مازندران

شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر حوزه علمیه مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به ظرفیت بالای پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان از شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر در سطح این مدارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب پژوهشگر استان به اهمیت موضوع پژوهش در حوزه اشاره کرد و آن را جزء ارکان مهم و جدایی ناپذیر حوزه‌های علمیه دانست.

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش همواره جز بخش‌های مهم حوزه‌های علمیه بوده است، افزود: پیشرفت‌های علمی امروز حوزه مرهون تلاش‌های تحقیقاتی و پژوهشی علما و بزرگان حوزه در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که توجه به امر پژوهش امروز به یک مطالبه مهم در حوزه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: برای رشد و رونق علمی حوزه امروز نیازمند توجه جدی به پژوهش و تحقیق در سطوح مختلف حوزه هستیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقیق و پژوهش هیچ گاه از مسایل علمی و آموزشی حوزه جدا نبوده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید توجه به آموزش و پژوهش در حوزه یکسان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به ظرفیت‌های پژوهشی مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که توجه به پژوهش در مدارس علمیه باید زیر بنایی باشد، ادامه داد: باید مهارت‌های پژوهشی از همان پایه‌های نخست حوزه برای طلاب تبیین شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی را بهترین راهکار برای رونق پژوهش در مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تقویت نشست‌های علمی با محور‌های متنوع پژوهشی از جمله برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه استان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه به برگزاری جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و آن را ظرفیت مناسبی برای رونق فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه دانست و گفت: این جشنواره فرصتی برای شناسایی طلاب محقق و پژوهشگر مدارس علمیه است.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان این که محور‌های مهم این بیانیه به منظور تحقیق و پژوهش استخراج شده است، افزود: بند‌های این بیانیه مهم به عنوان محور فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه قرار خواهد گرفت./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات