۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۹۶۰
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

صداقت و عدم وابستگی به جریان خاص سیاسی از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است

صداقت و عدم وابستگی به جریان خاص سیاسی از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است
ظهیری گفت: صداقت و راستگویی و عدم وابستگی به جریان خاص سیاسی از ویژگی های مهم خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری در گفت‌و‌گویی، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: در آموزه‌های دین، جایگاه پیام رسانی و خبررسانی جایگاه مهم، ویژه و مقدسی است، چرا که خداوند وظیفه پیامبران را رسول بودن و پیام‌رسانی قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: «مَا عَلَی الرَّسولِ اِلّا البَلاغُ»، بلاغ همان پیام‌رسانی و اخبار از ناحیه خداوند برای مردم است پیامبران به نحوی کار خبررسانی از ناحیه آسمان به زمین را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: نکته دیگر بحث روایت‌گری است راوی کسی است که پیام اهل بیت(ع) را بین مردم نشر می‌دهد و آنها را حفظ می‌کند و می‌رساند به نحوی که خبرنگاری تاریخ شفاهی ملت‌ها و امت‌ها را می‌نویسد ضبط می‌کند و نگه می‌دارد.

این فعال امور زنان بیان کرد: کار دیگر شناخت آسیب‌های اجتماعی و انتقالش به متولیان امر به نحوی مطالبه‌گری است، خبرنگار صدای مردم است و شاید بتواند صدای مردم را به مسئولین منتقل کند این وجه صدای مردم بودن بیشتر مورد توجه و اهمیت است اینکه وظیفه جامعه امروز حاکمیت در مقابل خبرنگار چیست یک رابطه متقابل است.

وی تصریح کرد: صداقت، راستگویی و عدم وابستگی به جریان خاص سیاسی از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است، اینکه خبرنگار نشسته نبوده، بلکه حاضر در صحنه و میدان باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی فضای جدیدی را برای خبرنگاران ایجاد کرده است شاید از حضور در صحنه به سیستم های اطلاع‌رسانی و فناوری و اطلاعات وابسته بودن از یک جهت وسعت کار خبرنگاری را اضافه می‌کند و دسترسی به اقصی نقاط دنیا را آسان می کند.

وی افزود: اما از یک جهت اینکه اینکه سره را از ناسره و خیر از شر و خوب از بد را تشخیص دهد کار را برای خبرنگاران سخت‌تر می کند البته حمایت دستگاه‌های حمایتی و متولیان امر و اینکه جامعه خبرنگاری را بدون برچسب خاصی همچنان به عنوان صدای مردم و پیام‌رسان و حاضر در صحنه‌ها حفظ و حمایت کنند وظیفه حاکمیت است.

ظهیری عنوان کرد: به نظر می‌رسد بیشتر از جریان حاکمیت، مردمی بودن خبرنگاران از جنس مردم برای مردم بودن و در کنارشان ماندن، وجهه خبرنگاری را ممتاز و شاخص می کند و برای همیشه آنها را کنار مردم و برای مردم و با مردم و ستودنی قرار می‌دهد.

وی گفت: همین صدای مردم بودن مهم است، اگر روزی خبرنگار شوم حتما سعی می کنم از از دل مردم و درد آنها و پیامشان و ندای جامعه را به گوش مسئولان برسانم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: آن چه لازم است شفافیت سازی و آگاهی بخشی و آموزش‌هایی است که برای جامعه و مردم ضرورت دارند که نسبت به آنها آگاهی بیتشری داشته و ورود بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: به عبارت دیگر خبرنگاران، آموزگاران جامعه هستند، زیرا آن چه لازم است مردم بیشتر بدانند و نسبت به آن تکیه بیشتری دارند رسالت خبرنگاران است. بهترین خبرنگاری آن است که فضای جامعه را فضایی شاد، امیدبخش و فضای ترسیم کننده نسبت به آینده‌نگاری و امیدوارانه است، ترسیم کند زیرا نسل جوان به این نیاز دارد که آینده برای او نگارشی شفاف و روشن، بدون هیچ گونه سیاه نمایی ارائه گرد و این رسالت خبرنگاران است که این صدای واقعی مردم را به گوش همه برساند و این رسالت برای همیشه در تاریخ ماندگار است./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات