۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۵۹۶۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
جشنواره منطقه ای شعر «صلح، دوستی و امید» در خراسان شمالی و پیش‌بینی کمک ۵ میلیاردی خیرین استان در عید قربان عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از انتشار فراخوان برگزاری جشنواره منطقه ای شعر «صلح، دوستی و امید» در این استان خبر داد.

رضا رضایی گفت: همزمان با چهل سالگی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نخستین جشنواره منطقه ای صلح با هدف بالندگی گونه های شعر امروز و به منظور رشد خلاقیت های ادبی نسل جدید، توسعه ارزش های انسانی و فضایل اخلاقی و تقویت وحدت و همبستگی ملی در کشور برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: این جشنواره در بخش های شعر سپید، کلاسیک، جنبی، نوقلم، گویش های محلی و ادبیات برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در هر کدام از این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رضایی، این جشنواره را ویژه استان های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره از سوی شاعران را ٢٣ مهرماه سال جاری عنوان کرد و اظهارداشت: جشنواره منطقه ای شعر صلح و دوستی ٢٣ آبان ماه در خراسان شمالی برگزار می شود.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره منطقه ای شعر صلح و دوستی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برگزار می شود.

پیش‌بینی کمک ۵ میلیاردی خیرین خراسان شمالی در عید قربان

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود خیرین استان امسال بیش از ۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کنند.

مجید الهی راد در ستاد برگزاری عید قربان اظهار داشت: تمامی ظرفیت‌های خیرین در محلی که از قبل به عنوان قربانگاه مشخص شده است جمع و ذبح دام در همان محل انجام می‌گیرد.

وی در خصوص شرایط مکان ذبح افزود: این محل در نزدیکی آستان امام‌ زاده سیدعباس شهرستان بجنورد انجام می‌گیرد. با استفاده از ظرفیت کشتارگاه تمامی نکات بهداشتی ذبح رعایت خواهد شد و نگرانی خاصی در خصوص مسائل بهداشتی وجود ندارد.

الهی راد عنوان داشت: گوشت‌های ذبح شده به مدت 24 ساعت در سردخانه باقی می‌ماند و سپس بین محرومان توزیع می‌شود. انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی با هدیه یک راس گوسفند که با همت کارکنان فراهم می‌شود دستی در این کار خیر داشته باشند.

برپایی اردوهای جهادی دانشگاه های شهید بهشتی و امیرکبیر در مناطق محروم راز و جرگلان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج راز و جرگلان از حضور 300  بسیجی گروه های جهادی از دانشگاه های شهید بهشتی و امیر کبیر به این شهرستان خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج راز و جرگلان از حضور 300 نفر بسیجی گروه های جهادی به شهرستان خبر داد و گفت: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران شامل 120 دانشجوی بسیجی از تاریخ 21 مرداد ماه به مدت 14 روز در دهستان محروم حصارچه حضور خواهند یافت.

وی افزود: این گروه جهادی به خدمات عمرانی و آبادانی و پزشکی خواهند پرداخت.

میثم وردی پوربا اشاره به دیگر گروه جهادی اعزامی به شهرستان، خاطر نشان کرد: گروه جهادی روح الله دانشگاه امیر کبیر تهران نیز در قالب 120 دانشجوی بسیجی با رویکرد عمرانی، آبادانی، فرهنگی و تربیتی به سیل زدگان و معسران دهستان راستقان نیز خدمات رسانی می کنند.

وی بیان کرد: گروه جهادی روح الله دانشگاه امیر کبیر به مدت دو هفته در 26 مرداد ماه به شهرستان اعزام می شوند

رشد دو برابری پرداخت زکات در اسفراین

رئیس کمیته امداد شهرستان اسفراین از رشد دو برابری پرداخت زکات توسط کشاورزان دراین شهرستان خبر داد.

مهدی منادی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین اظهار کرد: طی امسال در مجموع ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات توسط کشاورزان و دامداران شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: از مجموع زکات پرداخت شده چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال فطریه و کفاره است.

منادی افزود: ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز مربوط به زکات واجب و مستحب بوده است.

رئیس کمیته امداد اسفراین خاطر نشان کرد: میزان زکات جمع آوری شده در چهار ماهه سال گذشته ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده که امسال رشد دو برابری داشته است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات