۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۱۵۹۶۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر نخستین امام جمعه بیرجند و کمک مردم به کمیته ‌امداد خراسان جنوبی با وجود افزایش مشکلات اقتصادی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  آیت‌الله حاج شیخ مهدی فقهی نخستین امام جمعه بیرجند دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله حاج شیخ مهدی فقهی از علمای تهران و نخستین امام جمعه بیرجند پس از عمری تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) دارفانی را وداع گفت.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله فقهی فردا پنجشنبه در مسجد الرحمن تهران  از ساعت 18 الی 19:30 برگزار خواهد شد.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند طی پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ هادی فقهی نخستین امام جمعه بیرجند را تسلیت گفت.

مشکلات اقتصادی مانع از کمک مردم به کمیته ‌امداد نشد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته و در چهار ماه نخست امسال با وجود مشکلات اقتصادی مردم کمک‌های خود را طبق روال قدیم از امداد دریغ نکردند.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، گفت: در حوزه معیشت غفلت زیادی شده هرچند غفلت در بسیاری از مسائل در کشور طبیعی شده و اینکه تصورمان باشد همه مسئولان مقصرند اینگونه نیست چون گاهی منابع محدود است و گاهی نیز توجه نمی‌شود.

سلم‌آبادی با بیان اینکه خبرنگاران غفلت‌هایی که در جامعه رخ می‌ دهد را هشدار می‌دهند افزود: شرایط اقتصادی در جامعه سخت است اما شاید تصور این باشد هرچه شرایط سخت‌تر باشد کمک‌های مردم به امداد کمتر می‌شود اما این طور نیست و در سال گذشته و در چهار ماه نخست امسال با وجود مشکلات اقتصادی مردم کمک‌های خود را طبق روال قدیم از امداد دریغ نکردند.

برخی ‌ادارات خراسان جنوبی آگهی‌های تبلیغاتی خود را به سایر استان‌ها می‌دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان جنوبی گفت: متاسفانه برخی از ادارات آگهی‌های تبلیغاتی خود را به سایر استان‌ها می‌دهند که این خلاف قانون و ممنوع است.

ناصر نبی‌زاده اظهار داشت: خبرگزاری‌‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب می‌توانند نگاه‌های استانی را در حوزه رسانه‌ای تقویت کنند و ارتقا دهند.

وی گفت: باید از ظرفیت رسانه و اطلاع‌رسانی‌ها نهایت استفاده را برد. امروز عصر ارتباطات و فضای مجازی است و رسانه‌ها در تمام عرصه‌ها نقش به سزایی دارند.

نبی‌زاده تصریح کرد: خبرگزاری‌ها باید ظرفیت‌های خراسان جنوبی را در بسترهای ملی نشان دهند و یکی از دغدغه‌های اصلی نیز این است که نمایندگی رسانه‌ها باید این رسالت انتشار ظرفیت‌های استانی را در فضاهای ملی مورد توجه قرار دهند.

۴ هزار کلاس درس در روستاهای کشور خالی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: از مدارسی که در ۱۰ سال اخیر در کشور ساخته شده حدود ۴ هزار کلاس درس در روستاهای کشور خالی است.

محمد امید در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی استان پویا و سرزنده و پیگیر و در زمینه‌ بخش‌های توسعه‌ای شاداب است.

وی گفت: فضای استان در دهه اخیر فضای مثبت و زمینه‌ساز کارهای بزرگی بوده و خراسان جنوبی یکی از استان‌های هدف مجموعه فعالیت‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: نظام اسلامی نیز در روستاها کارهای خوبی انجام داده و این یک واقعیت است و از حدود 38 هزار روستای با جمعیت بالای 20 خانوار در کشور حدود 90 درصد این روستاها از خدمات زیربنایی و زیرساختی بهره مند شدند.

امید تصریح کرد: همچنین از 62 هزار آبادی و روستای زیر 20 خانوار در کشور حدود 90 درصد این روستاها از نعمت برق برخوردار هستند و 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور گازرسانی شدند و امیدواریم تا سال آینده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تمام شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات