۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۵۹۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خبرنگاران باید محاصره رسانه‌ای غرب را بشکنند

خبرنگاران باید محاصره رسانه‌ای غرب را بشکنند
امام جمعه بجنورد گفت: در جنگ نرم باید محاصره تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه با همت خبرنگاران ما شکسته شود تا دنیا نتواند حقایق ایران و انقلاب را سانسور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه و مطبوعات، به تبیین اهمیت کار خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها از نگاه قرآن، افزود: همان‌طور که خداوند در قرآن در مورد جنگ سخت به اسب رزمنده قسم خورده است، در جنگ نرم هم به قلم نویسنده قسم خورده؛ یعنی خداوند هم به مُرکب و هم به مَرکب قسم خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان‌طور که مَرکب راکب را به پیش می‌برد، مُرکب هم با نوشته، مخاطبان و خواننده‌های خود را به خط مقدم دنیای کینه‌توز نزدیک می‌کند.

وی اظهار کرد: هم مَرکب و هم مُرکب مقدس است؛ چون اولی رزمنده را پیش می‌برند و دومی پیام یک ملت را به پیش برده و به دنیا مخابره می‌کند.

امام جمعه بجنورد در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان تعبیری با این مضمون دارند که محاصره رسانه‌های بیگانه را بشکنید که در اجرای این مهم خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات در صف نخست قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان‌طور که در جنگ فیزیکی و سخت هم روزی امام راحل دستور داد که محاصره آبادان را بشکنید و رزمندگان محاصره این شهر را شکستند، امروز هم باید محاصره رسانه‌ای دشمن شکسته شود.

وی ادامه داد: در آن زمان ما در بحث نظامی محاصره بودیم و با فرمان رهبری محاصره شکسته شد، امروز هم در جنگ نرم باید محاصره تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه شکسته شود تا دنیا نتواند حقایق ایران و انقلاب را سانسور کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: ایران اسلامی در بیرون جلوه دیگری دارد؛ به‌گونه‌ای که وقتی خارجی‌ها به ایران می‌آیند باور نمی‌کنند ایران این میزان امن و آباد باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید از نظر قدرت و امکانات و نیروهای دانا و توان به جایی برسند که بُرد کار آن‌ها از مرزها عبور کرده و محاصره رسانه‌های غربی را بشکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این فرمان نهایی بوده و برای اجرای آن باید این قله را ببینیم، خاطرنشان کرد: رهبری از رسانه‌ها توقع جهانی دارند؛ ازاین‌رو رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که پیام ایران را به گوش جهانیان برسانند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات