۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۹۷۶
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

برنامه‌های فرهنگی کانون با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش می‌رود

برنامه‌های فرهنگی کانون با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش می‌رود
کیانی با اشاره به اینکه توجه به مقوله فرهنگ سبب اصلاح جامعه در آینده خواهد شد، گفت: برنامه‌های فرهنگی کانون را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش می‌بریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، وحید کیانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کانون در ایام سیل بصورت خودجوش در حوزه توجه به کودکان، نوجوانان و خانواده هایشان برنامه‌های متخلفی در کمپ‌های سیل زدگان انجام داد، اظهار داشت: کارگاه آموزش و انتقال تجربه در شرایط بحران با حضور اساتید برجسته کشوری و اعضای کانون با موضوع چگونگی برخورد با کودکان در شرایط بحران در یک روز برگزار شد ضمن اینکه طرح پیک امید و دعوت از تماشاخانه سیار دیگر اقدام صورت گرفته در مناطق سیل زده بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره بر ضرورت جریان سازی فرهنگی در سطوح و نقاط مختلف گفت: کانون بیش از ۴۰ مأموریت در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری انجام می‌دهد و در استان براساس نوع علاقه با همکاری واحد‌های رشد و فناوری بخشی از برنامه‌های استارت آپی در حوزه کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه افزون بر مأموریت‌های بیان شده برای کانون باید نیم نگاهی به برنامه‌های اجتماعی داشته باشیم، عنوان داشت: راه اندازی سه مرکز در مناطق کم برخوردار عین دو، زویه و علی آباد اهواز در کنار بازگشایی مجدد دفتر کانون در منطقه ملاشیه اهواز از جمله کار‌های صورت گرفته برای سال جاری است.

کیانی با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ سبب اصلاح جامعه در آینده خواهد شد، افزود: ۵۴ مرکز ثابت کانون در سراسر استان وجود دارد که در این میان نیازمند نوسازی و توسعه سامانه حمل و نقل کانون هستیم؛ از سوی دیگر طی ۱۰ سال گذشته حدود ۱۰۷ هزاز عضو از خدمات کانون بهره‌مند شدند.

وی محدودیت‌های مالی کانون و فرسودگی وسایل نقلیه را مانعی در برابر ارائه خدمات به کودکان مناطق روستایی برشمرد و  گفت: ورود خیران مدرسه ساز و حوزه سلامت را برای توسعه فعالیت‌های کانون خواهانیم، همچنین حمایت دستگاه‌های متولی از نهاد‌های فرهنگی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی می‌خواهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به اینکه کانون در شورای آموزش و پرورش و مبارزه با مواد مخدر استان عضویت ندارد، خاطرنشان کرد: شاهد ورود کانتینر‌های اسباب بازی چینی مغایر با فرهنگ ایرانی و بی اعتنایی به سازندگان داخلی هستیم.

وی در پایان در رابطه با توجه کانون به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی کانون را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش می‌بریم و در این باره نیازمند روحیه جهادی و انقلابی هستیم که قطعا با چنین روحیه‌ای شاهد مثمر ثمر بودن فعالیت‌ها خواهیم بود./۹۴۵۶/دپ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات