۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۹۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تنها راه عزت و اقتدار امت اسلامی بازگشت به قرآن است

تنها راه عزت و اقتدار امت اسلامی بازگشت به قرآن است
آیت الله نمازی تنها راه امضای سند عزت و اقندار امت اسلامی را در گرو بازگشت به قرآن دانست و گفت: قرآن در رابطه با همه موضوعات دنیایی و اخروی حرف برای گفتن دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیرامون قرآن سخن گفتن فروان است، گفت: قرآن تراوشات علم باری تعالی است و قطراتی است که از علم الهی ترشح شده است و علم الهی لایتناهی است.

وی فعالیت در حول وحوش قرآن را در اولویت نخست دانست و با اشاره به اینکه قرآن سند عزت و اقتدار مسلمین است، افزود: هرآنچه را که نیاز انسان بوده در قرآن آمده است و تنها بیش از ۵۰ آیه درباره خلقت انسان آمده است که انسان چه کسی است از کجا آمده و به کجا می‌رود.

آیت الله نمازی گفت: یکی از تولیدات کارخانه آفرینش خلقت انسان است و این انسان موجودی بسیار عحیب و پیچیده‌ای است که خداوند نظام تکوین را در وجود انسان جاسازی کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تنها راه امضای سند عزت و اقندار امت اسلامی را در گرو بازگشت به قرآن دانست و اظهار داشت: قرآن در رابطه با موضوع تکوینی، تشریعی، مادی، معنوی، ظاهری، باطنی، دنیایی و اخروی حرف برای گفتن دارد.

آیت الله نمازی ادامه داد: علت و رمز عزت و ذلت امت اسلامی توجه به قرآن است و این درحالی است که در عصر حاضر نزدیک به دو میلیارد مسلمان در دنیا به دلیل دور شدن از قرآن تحت نفوذ دو میلیون صهیونیست قرار دارند.

وی افزود: هرچه هست در قرآن است و هیچ کجا هیچ خبری نیست و ما باید تمام انرژی و سرمایه‌های مادی و معنوی خود را روی قرآن و جوانان متمرکز کنیم، چرا که اگراز الفاظ قرآن عبور کنیم و به معانی و مفاهیم قرآن نزدیک شویم از گناه دور خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان قرآن و معرفت الله را عامل بازدارندگی از گناه دانست و ابراز داشت: قرآن سرمایه معرفت انسان است و آیت الکرسی مرتفع‌ترین قله قرآن و شناسنامه خدا است همانگونه که سوره توحید شناسنامه خدا است.

آیت الله نمازی در ادامه راز و رمز و سرمایه عزت اسلام و مسلمین را بازگشت به قرآن و فهم به قرآن دانست و اظهار داشت: فهم قرآن نه تنها در دایره الفاظ قرآن بلکه در معانی قرآن و حقایق قرآن است، چرا که در ورای الفاظ قرآن معانی و ظاهر و باطن قرآن است.

وی با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در بخش قرآن شده است بر توجه به معانی قرآن تأکید کرد و گفت: حفظ و ترجمعه و تفسیرقرآن خوب است، اما کافی نیست و باید دراعماق قرآن نفوذ کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه در معانی قرآن پیشرفت خوبی به دست نیامده است و در این زمینه عقب ماندگی‌های زیادی داریم، افزود: متولیان امر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه باید این هنر را داشته باشند که بتوانند وارد عمق قرآن و مباحث تخصصی قرآن شوند.

وی در ادامه ازتوجه به تخصصی شدن آموزش‌های در حوزه قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و افزود: بخش تخصصی قرآن از بخش‌های بکر و دست نخورده قرآن است که باید به آن پرداخته شود.

لازم به ذکر است، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالسلام و حضوردر مضجع شریف علامه فیض کاشانی، دیدار با آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه در کاشان و رونمایی از آثار قرآنی شامل قرآن دست نویس عظیمی طاهری و تفاسیر منتشر شده از نویسندگان کاشانی و آثار خوشنویسی از جمله برنامه‌های سف یک روزه معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان بود./۱۳۰۷/پ210/ب
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات