۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۱۵۹۸۷
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تشیع و ایران وامدار قم و کاشان هستند

تشیع و ایران وامدار قم و کاشان هستند
فقهی زاده تشیع و ایران را وامدار قم و کاشان دانست و گفت: قبل از قرن دهم که تشیع در اقلیت بوده است قم و کاشان اکثریت جمعیت تشیع را داشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عبدالهادی فقهی زاده پیش از ظهر امروزدر دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان این شهرستان را در فعالیت های قرآنی پیشرو در کشور دانست و گفت: تشیع و ایران وامدار قم و کاشان است.

وی افزود: قبل از قرن دهم که تشیع در اقلیت بوده است قم و کاشان اکثریت جمعیت تشیع را داشتند و در دوره صفویه توسعه و پیشرفت زیادی داشت و مرحوم فیض کاشانی تلالو خاصی به تاریخ تشییع بخشید.

فقهی زاده در ادامه با اشاره جایگاه کاشان به داشتن علمایی همچون علامه فیض کاشانی، ملافتح الله و قطب الدین راوندی صاحب نخستین شرح جامع نهج البلاغه، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظردارد کاشان را بعنوان قطب فعالیت‌های نهج البلاغه انتخاب و معرفی کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تهیه تقویم قرآنی در کشور خبر داد و اظهار داشت: شهرستان کاشان با توجه به فعالیت قابل توجه در حوزه قرآن و نهج البلاغه می‌تواند در تقویم قرآنی کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

فقهی زاده در ادامه یادآور شد: کاشان تنها بعنوان یک فرمانداری ویژه برای برنامه‌های سیاسی و دولتی در وزارت کشور نیست بلکه کاشان در نگاه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی یک شهرستان ویژه فرهنگ اسلامی است.

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرستان کاشان به عنوان شهر قرآن و نهج البلاغه نام برد و اظهار داشت: هیچکدام از شهرستان‌های ایران به اندازه شهرستان کاشان زمینه اجرای برنامه‌های تلفیقی قرآن و نهج البلاغه را ندارند.

لازم به ذکر است، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالسلام و حضوردر مضجع شریف علامه فیض کاشانی، دیدار با آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه در کاشان و رونمایی از آثار قرآنی شامل قرآن دست نویس عظیمی طاهری و تفاسیر منتشر شده از نویسندگان کاشانی و آثار خوشنویسی از جمله برنامه‌های یک روزه معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان بود./۱۳۰۷/پ203/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات