۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۵۹۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

کاشان در تصمیم گیری‌های فرهنگی در اولویت است

کاشان در تصمیم گیری‌های فرهنگی در اولویت است
حجت‌الاسلام انصاری از کاشان به عنوان قطب مهم در حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه فرهنگ دینی نام برد و گفت: کاشان در تصمیم گیری‌های فرهنگی استان در اولویت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از افتخارات ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت در حوزه قرآن و عترت است.

وی از فعالیت در حوزه قرآن و عترت به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ۲۴ شهرستان را در این استان پهناور تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان فعالیت در استان پهناوری مانند استان اصفهان را دارای شرایط خاص و ویژه‌ای دانست و ابراز داشت: هرچند قرآن و عترت در اولویت نخست برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان است، اما در حوزه‌های متعدد دیگر نیز در حد توان و ظرفیت فعال هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های اجرایی در حال فاصله گرفتن است و تمرکز خود را معطوف به حوزه‌های نظارتی و ستادی کرده است.

وی در ادامه از کاشان به عنوان قطب مهم در حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه فرهنگ دینی و فعالیت‌های قرآن و عترت نام برد و اظهار داشت: شهرستان کاشان درتصمیم گیری‌های فرهنگی استان اصفهان دراولویت نخست است.

به گفته وی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان در شورای معاونین و شورای مدیران به عنوان عضو ثابت و دائمی برای دفاع از حقوق شهرستان‌های استان و کاشان فعالیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تربیت یکهزار حافظ قرآن در شهرستان کاشان را آمار قابل توجهی خواند و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: با در نظرگرفتن نسبت جمعیت کاشان و کشور سهم کاشان بیشتر از یکهزار حافظ قرآن است.

لازم به ذکر است، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالسلام و حضوردر مضجع شریف علامه فیض کاشانی، دیدار با آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه در کاشان و رونمایی از آثار قرآنی شامل قرآن دست نویس عظیمی طاهری و تفاسیر منتشر شده از نویسندگان کاشانی و آثار خوشنویسی از جمله برنامه‌های یک روزه معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات