۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۶۰۰۱
حجت الاسلام حسینی:

غربی ها بیشترین سرمایه گذاری را روی علوم انسانی داشته اند

غربی ها بیشترین سرمایه گذاری را روی علوم انسانی داشته اند
استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که غربی ها بیشترین سرمایه گذاری را روی علوم انسانی داشته اند، گفت: جهت گسترش گفتمان خودش بیشترین سرمایه گذاری را در علوم انسانی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی، در پنجمین دوره تابستانی گفتمان نخبگان علوم انسانی به موضوع علم نافع اشاره کرد و اظهار کرد: هر دانشجو و طالب علمی باید از خداوند متعال بخواهد که تعلیم و تعلمش در راستای جلب رضایت الهی و نافع برای جامعه باشد.

وی دانش آموختگان رشته های علوم انسانی را سرنوشت ساز خواند و تأکید کرد: غرب جهت گسترش گفتمان خودش بیشترین سرمایه گذاری را در علوم انسانی دارد؛ در صورتی که برخی با سیاهنمایی سعی می کنند دانشحویان علوم انسانی نسبت به این رشته به ویژه رشته های معارفی بی انگیزه باشند.

حجت الاسلام حسینی به شبهات علمی پیش روی دانشجویان اشاره و افزود: حال خوش نوجوانان و جوانان قبل از دانشگاه مغتنم است؛ بنابراین دانشجویان تلاش کنند شبهاتی که برایشان در این مسیر به وجود می آید را برطرف کنند و نسبت به معارف و مبانی دینی التزام عملی خود را حفظ کنند.

وی عاقبت به خیری را دعای انبیاء و اوصیای الهی عنوان کرد وتصریح کرد: علم نافع این است که محبت انسان نسبت به انسان کامل و ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر شود، نه این که رشته تحصیلی، اعتقادات دانشجو را سست و متزلزل کند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس با اشاره به توصیه این عالم ربانی در تحصیل علم، یادآور شد: وی با سابقه علمی و جایگاه عرفانی که داشتند به جوانان دانشگاهی و حوزوی تأکید می کرد،اگر در درس یا رشته ای استعداد ندارید، وارد آن نشوید و ادامه ندهید؛ چون بعد از آن که شبهات و صورت مسائل را یاد گرفتید، پاسخ و تبیین آن را نمی توانید درک کنید؛ از این جهت آن رشته و علم، شما را رشد نمی دهد، بلکه باعث شبهات علمی خواهد شد که فقط عالمان آن رشته می توانند پاسخ آن را بدهند.

وی به ترویج شبهات در جامعه اشاره و گفت: علم غیر مفید این است که حجاب انسان شود و عاقبت انسان ختم به خیر نباشد، چنان که آیت الله مظاهری از قول آیت الله گلپایگانی نقل می کرد، این عالم فقید لحظات آخر عمر یکی از دوستانشان به عیادت وی رفتند، وقتی حال وی را پرسید، او با حالت گلایه و کفر نسبت به خداوند گفت، خدا ظالم است که من را با نبوغ و هوشی که داشتم در میان مردم، جایگاه و مقام نداد، اما به تو که از من در درس ضعیفتر بودی، شهرت و جایگاه داده است.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله تهران افزود: شبهات علمی که جهت تضعیف و کمرنگ کردن دین ترویج می شود، حسادت ورزیدن و حرص مذموم در جمع مال، اصرار در گناهانی مثل نگاه به نامحرم و شهوات جنسی بسیار می تواند در عاقبت انسان مؤثر باشد و سرنوشت وی را تغییر دهد.

گفتنی است پنجمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی سیزدهم الی بیست و هفتم مردادماه به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاری است./1330/د102/ب1

ارسال نظرات