۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۶۰۲۳
آیت الله شاهچراغی:

مسؤولان برای مشکلات خبرنگاران چاره اندیشی کنند|حرمت خبرنگار باید حفظ شود

مسؤولان برای مشکلات خبرنگاران چاره اندیشی کنند|حرمت خبرنگار باید حفظ شود
نماینده ولی فقیه در استان سمنان پاسخگویی و حفظ حرمت خبرنگاران را وظیفه همه مسؤولان دانست و گفت: مسؤولان برای رفع مشکلات خبرنگاران چاره اندیشی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان به میزبانی دفتر ایشان که در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار و با حضور نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، با گرامیداشت این روز به مشکلات قشر خدوم خبرنگار بالاخص ناچیز بودن درآمد فعالان این عرصه اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید با در نظر گرفتن ضوابط قانونی ضمن کمک مالی به رسانه‌ها از این قشر خدمتگزار حمایت بیشتری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر لزوم تولید و انتشار اخبار صحیح و صادقانه، مفید و سازنده برای جامعه از سوی اصحاب رسانه افزود: شجاعت یکی از خصایص نیکوی انسانی و از لازمه‌های شغل خطیر، مهم و اثرگذار خبرنگاری است.

امام جمعه سمنان ضمن تأکید بر لزوم پیگیری مشکلات قشر خبرنگار و اصحاب رسانه و چاره اندیشی برای آن از سوی مسئولان امر تصریح کرد: پاسخگویی به رسانه‌ها از جمله وظایف مسؤولان جامعه می‌باشد و باید جایگاه و حرمت اصحاب قلم و اندیشه و بالاخص خبرنگاران از سوی مسؤولان حفظ شود.

آیت الله شاهچراغی خبرنگاری را یک هنر و فعالیت در رسانه‌ها را کاری عاشقانه و مخلصانه برشمرد و اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ساماندهی قوانینی برای حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دهند تا این قشر بتوانند با مشکلات کمتری در مسیر توسعه و رفع مشکلات مردم و اقتدار بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسالت مهم خود را در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بار دیگر با تأکید بر ضرورت پیگیری مسؤولان برای کاهش مشکلات قشر خبرنگار و توجه به سطح درآمد بسیار پایین این قشر خدمتگزار گفت: خبرنگاران نیز باید تلاش کنند با نقد سازنده و پرداختن به مشکلات مردم و جامعه بیش از پیش در کاهش این مشکلات نقش آفرینی کنند./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
عنایت آیت ا... شاهچراغی به خبرنگاران امیدآفرین است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
excellent
0
0