۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۰۳۶
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

مدرسه محوری یک ایده برای ساختن حوزه بالنده است

مدرسه محوری یک ایده برای ساختن حوزه بالنده است
حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه باید همه به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم و این یک اصل غیرقابل اجتناب است، گفت: مدرسه محوری یک ایده برای ساختن حوزه بالنده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران این استان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه مهمترین هدف حوزه از بین برد غی است، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی امروز حوزویان این است که مردم را در مسیر هدف و صراط مستقیم قرار دهد.

وی با بیان اینکه ارائه طریق از سوی حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، افزود: هدف خداوند متعال از آفرینش انسان این است که به سمت او کرنش کند؛ بنابراین در این راه مسؤولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین است.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه با تشریح مهمترین اولویت‌های حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی امروز حوزه‌های علمیه خواهران حرکت به سمت نظام دست چین است؛ امروز در حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال کمیت نیستیم بلکه مبنا کیفیت است.

وی نخبه پروری را یکی دیگر از اهداف کلی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم اثرگذار باشیم، باید به سمت نخبه پروری حرکت کنیم که تحقق این امر نیازمند کار جهادی و برنامه ریزی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید به کیفی سازی محتوا در حوزه‌های علمیه خواهران توجه جدی شود، ابراز کرد: امروز دیگر نباید به فکر الزامات حجمی باشیم بلکه کیفی سازی محتوای فعالیت‌ها نقش مهمی در پرورش طلاب در تراز انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه باید برند علمی حوزه علمیه خواهران حفظ شود، تصریح کرد: باید در امور علمی ملاحظات را کنار بگذاریم و با جدیت از طلاب بخواهیم که در این بین نقش استاد در مدارس علمیه بسیار راهگشا است.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه باید همه به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم و این یک اصل غیرقابل اجتناب است، خاطرنشان کرد: مدرسه محوری یک ایده برای ساختن حوزه بالنده است؛ به یقین مدرسه فعال و بالنده از مدرسه می‌جوشد، از مدیریت اوج می‌گیرد و در نهایت خود را در مرکز نشان می‌دهد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات