۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۱۶۰۴۶
به میزبانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا؛‏

دومین دوره ضابطین نظامی سپاه برگزار شد‏

دومین دوره ضابطین نظامی سپاه برگزار شد‏
دومین دوره ضابطین نظامی سپاه به میزبانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در محل دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، مطابق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، دومین دوره ضابطین نظامی در سپاه با حضور 30 نفر از ضابطین نظامی رده‌های مختلف نمایندگی ولی فقیه در سپاه، از روز یکشنبه (13 مردادماه) به مدت سه روز و به میزبانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در محل دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام دهقانی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم آغاز این دوره که به نام «دوره شهید لاجوردی» نامگذاری شده بود گفت: شهیدان لاجوردی، کچوئی و مرحوم  آیت‌الله محمدی گیلانی حق بزرگی بر گردن جامعه ما دارند و در زمان خود مردانه ایستادند و از دین، انقلاب، عزت این جامعه و از قانون و عدالت، دفاع کردند.

حجت‌الاسلام دهقانی افزود: انسان تنها موجودی است که وقتی خداوند او را خلق کرد به خود تبریک گفت و این موضوع برای انسانها بسیار حائز اهمیت است و بیانگر ارزش ذاتی اوست.

وی گفت: انسان موجودی عاقل، پاسخگو، صاحب اختیار و برگزیده برای بندگی خداست که از نعمت‌های پروردگار برای بهتر زندگی کردن استفاده می‌کند و باید به عنوان احسن مخلوقین در عالمی که نظام احسن است، به احسن عمل و بهترین کارها و رفتارها بپردازد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: عالم خلقت، عالم هرج و مرج نیست بلکه عالمی هوشمند و دارای حساب و کتاب است و این انسان بدون قانون نمی‌تواند زندگی کند. قانون شیرازه حیات طیبه بشر است و ایجاد شده تا بشر مسئولیت و حدود خود را بشناسد و بر اساس آن رفتار کند.

حجت‌الاسلام دهقانی اظهار داشت: قانون بدون انسان و انسان بدون قانون هیچ معنایی ندارد. شخصیت انسان با قانون تکمیل می‌شود و قوانین، زندگی انسان را شفاف می‌کند و مهمترین قانون در زندگی ما کتاب قرآن و پس از آن سنت رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی گفت: قضاوت از مسائل بسیار دشوار و سختی است که نمی‌تواند بر اساس سوءتفاهم و سوءظن صورت بگیرد بلکه باید بر اساس واقعیات مجسم انجام شود و قاضی باید به معنای واقعی کلمه، دادرس مردم باشد تا با تحقق عدالت، امید به جامعه بازگردد و ذائقه جامعه شیرین شود .

گفتنی است، هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی ناظرین، صیانت از سازمان، حفظ حقوق و کرامت افراد، آشنایی با قوانین و مقررات و اقدام بر اساس آن عنوان شده بود.

محمد قمین
ارسال نظرات