۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۶۰۵۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آبادانی کشور در سایه رانت خواری، حقوق‌های نجومی و فساد محقق نخواهد شد

آبادانی کشور در سایه رانت خواری، حقوق‌های نجومی و فساد محقق نخواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین معلمی گفت: آبادانی کشور در سایه رانت خواری، حقوق‌های نجومی و فساد اقتصادی پیدا نخواهد کرد بلکه در سایه عدالت محقق می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی، تأسیس این مرکز را حرکت و جهش جهادی در عرصه علمی و دانشگاهی دانست و گفت: رشد و توسعه هر جامعه‌ای در گرو تقویت اندیشه، دانش، نورآوری و فناوری‌های نوین است.
 
وی با بیان این که عزت مملکت به داشتن نیرو‌های مسلح، دفاعی و جهادی است، افزود: برای تقویت بنیه دفاعی و جهادی هم باید توجه لازم از سوی متولیان امر صورت گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که آبادانی کشور در سایه عدالت تحقق پیدا خواهد کرد نه در سایه رانت خواری، حقوق‌های نجومی و فساد اقتصادی، خاطرنشان کرد: عدل در درجه نخست، تربیت درست کارگزاران است و اگر مسؤولان در رده‌های بالا افراد صالحی باشند به طور حتم بخش‌های پایین‌تر نیز به صلاح می‌روند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤول و مدیر اجرایی کشور باید مالک امر نفسش باشد و در درجه نخست باید بر تأدّب خود قادر باشد، تصریح کرد: نباید به گونه‌ای باشد اگر کسی انتقادی کرد و ایرادی گرفت، او را به باد مسخره، ناسزا، تهمت و ناروا بگیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که صنایع دفاعی در پایان جنگ آغاز به کار کرد و امروز پیشرفت بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: تقویت بعد دفاعی کشور امری حتمی و حیاتی است و قدرت بازدارندگی کشور را افزایش خواهد داد.
 
وی با تأکید براین که در هر جایگاهی که نیرو‌های علمی ورود پیدا کردند باید عالمانه اداره شود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید صاحب ابتکارات و نوآوری در ابعاد مختلف باشد.
 
امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود به پیشرفت‌های گسترده کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز ایران اسلامی در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی رسیده و این نتیجه خودباوری جوانان متعد کشورمان است، ادامه داد: پیشرفت‌های گسترده کشور در عرصه‌های مختلف موجب حیرت غربی‌ها شده است.
 
وی، تثبیت مدیریت را یکی از دلایل موفقیت و پیشرفت‌های صورت گرفته در صنایع دفاعی کشورمان عنوان کرد و افزود: اما متأسفانه بخش‌های علمی و صنعتی، که در اختیار دولت است هر چهار سال دستخوش تحولاتی می‌شود و این تحولات آسیب است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات