۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۰۵۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اسلام بدون غدیر و ولایت کامل نیست

اسلام بدون غدیر و ولایت کامل نیست
حجت الاسلام لائینی با بیان این که اسلام بدون غدیر و ولایت مورد نظر و توجه خداوند متعال نیست، گفت: ولایت، سرمایه دو عالم و مایه نجات ما در آخرت و پیش برد دنیای ما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در نشستی که به منظور ایام دهه امامت و غدیر در نکا برگزار شد بر ضرورت برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه دهه غدیر تأکید کرد و با بیان این که اسلام بدون غدیر و ولایت مورد نظر و توجه خداوند متعال نیست، افزود: ولایت، سرمایه دو عالم و مایه نجات ما در آخرت و پیش برد دنیای ما است.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که ولایت یکی از ارکان پنج گانه مهم اسلام است، خاطرنشان کرد: ولایت در کنار نماز، زکات، حج و روزه از اهمیت بسیار بالایی در دین مبین اسلام برخوردار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در میان ارکان پنج گانه اسلام، مسأله ولایت بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، بیان داشت: متأسفانه مسأله ولایت در طول تاریخ اسلام مورد کم توجهی قرار گرفته و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری در دنیای اسلام شده است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که ولایت، سرمایه عزت، قدرت و اقتدار و پیشرفت دنیوی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز با ولایت و رهبری بود و در دفاع مقدس نیز با ولایتمداری ملت ایران، دشمن شکست خورد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسؤولان کشور نیز همواره باید گوش به فرمان ولایت باشند، گفت: ایران اسلامی در چهار دهه اخیر در سایه ولایت و رهبری به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده است.
 
وی با بیان این که اگر مسؤولان در همه امور گوش به فرمان رهبری باشند به طور حتم شاهد پیشرفت‌های عظیمی در کشورمان خواهیم بود، ادامه داد: امروز پیشرفت‌های خیره کننده‌ای که در بخش لشکری داریم نتیجه تبعیت از رهنمود‌های رهبری است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که اگر در زمینه لشکری این قدر پیشرفت کردیم به برکت ولایت و گوش کردن به حرف ولایت بود، خاطرنشان کرد: هر جایی اگر پس افتادیم به خاطر گوش نکردن به حرف ولایت بود که نمونه آن ماجرای مذاکرات هسته‌ای و برجام است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان ابتدا به غربی‌ها اعتماد نداشتند و همواره به مسؤولان هشدار می‌دادند، گفت: ده‌ها بار در این چهار دهه آمریکا نشان داده به قولش هیچ پایبند نیست./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات