۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۶۰۵۷
مسؤول بسیج طلاب چهارمحال و بختیاری:

خودسازی در حوزه‌های علمیه یک شرط اساسی است

خودسازی در حوزه‌های علمیه یک شرط اساسی است
حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه خودسازی در حوزه‌های علمیه یک شرط اساسی و کاربردی است، گفت: طلبه‌ای که خود را بسیجی نداند، طلبه نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حمید محمدی، مسؤول بسیج طلاب استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران این استان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تشکر از نقش آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در شرایط کنونی جامعه خاطرنشان کرد: تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج و حوزه مکمل هم هستند، اظهار کرد: بسیج و حوزه‌های علمیه یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن اعتلای نظام اسلامی در همه ابعاد است.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه طلبه بسیجی یک صفت توصیفی نیست بلکه یک قید است، تصریح کرد: طلبه‌ای که خود را بسیجی نداند، طلبه نیست.

وی نقش روحانیت در پیشبرد اهداف نظام اسلامی را غیرقابل انکار دانست و افزود: روحانیان امانت داران الهی، حاکمان دینی و سرپرستان مردم هستند که باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

مسؤول بسیج طلاب استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه خودسازی در حوزه‌های علمیه یک شرط اساسی و کاربردی است، ادامه داد: برای ورود به گام دوم انقلاب نیازمند گسترش معنویت در جامعه هستیم که این امر بدون حضور روحانیت مجقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه هستیم، گفت: امید و نشاط واقعی تنها در سایه دین محقق می‌شود و اگر چیزی خارج از این دایره باشد، کاذب است؛ بنابراین ورود حوزه‌های علمیه به این عرصه بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید بکوشیم بیانیه گام دوم انقلاب در بین عموم مردم نهادینه و فراگیر شود و در این بین حوزه و بسیج نقش کلیدی دارند، افزود: باید به فکر جامعه سازی باشیم که خودسازی لازمه تشکیل جامعه است؛ به یقین روحیه جهادی، دفاع از نظام، تبلیغ و تشریح فعالیت‌های انقلاب و تبیین فرهنگ انقلابی نقش مهمی در تشکیل جامعه اسلامی دارد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات