۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۰۷۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

داشتن نگاه جهادی و ایمانی لازمه کار خبرنگاری است

داشتن نگاه جهادی و ایمانی لازمه کار خبرنگاری است
امام جمعه شهرکرد گفت: یک خبرنگار باید تعهد و سلامت انسانی داشته باشد تا از قید و بند‌های گروهی و جناحی آزاد شود و این یک اصل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، ۱۶ مردادماه، در نشست با اهالی رسانه این استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه به یقین برگزاری این نشست‌ها مفید است، گفت: نباید از گفتن خسته شویم؛ این گفتن‌ها و مطالبه گری سبب رفع مشکلات خواهد شد.

وی تکریم جایگاه خبرنگاران را از ضرورت‌ها دانست و با تشریح باید‌های این عرصه اظهار کرد: خبرنگاری یک کار پراسترس و پر حاشیه است و سختی خود را دارد که می‌طلبد مورد توجه جدی مسؤولان امر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه داشتن نگاه جهادی و ایمانی لازمه کار خبرنگاری است، ابراز کرد: یک خبرنگار باید تعهد و سلامت انسانی داشته باشد تا از قید و بند‌های گروهی و جناحی آزاد شود و این یک اصل است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه یک خبرنگار باید شرح صدر داشته باشد، افزود: شرح صدر یعنی اینکه در هر شرایطی حرف حق را بپذیریم اگر چه این حرف از طرف گروه مخالف ما زده شده باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش واسطه گری خبرنگار بین مردم و مسؤولان خاطرنشان کرد: باید این نقش واسطه گری با رعایت حرمت طرفین به خوبی ایفا شود تا نتیجه بخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید ابهام زدا باشند نه ابهام زا، تصریح کرد: اگر نتوانیم ابهام زدایی کنیم در واقع نتوانسته ایم به رسالت خود در خبرنگاری بپردازیم و این آفت بزرگی است که گریبان بسیاری از اهالی رسانه را گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خبرنگار باید واقعیت گرا باشد نه مخاطب محور، ادامه داد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها واقعیت و حقیقت را فدای مخاطب می‌کنند و این با رسالت خبرنگاری در تضاد است./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات