۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۶۰۷۴
سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد؛

شاخصه های تربیتی شیعیان از دیدگاه امام محمدباقر

شاخصه های تربیتی شیعیان از دیدگاه امام محمدباقر
حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: حجت شناسی، طاغوت شناسی و طاغوت ستیزی، مهدی باوری و مهدی یاوری سیره تربیتی امام باقر(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به شاخصه های تربیتی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) از دیدگاه امام باقر(ع) اشاره کرد.

وی حجت شناسی را از سیره تربیتی امام باقر(ع) برای شیعیان و محبان اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: شیعیان گوش به فرمان امام هستند، رهبری آفتاب عصر غیبت است و بچه شیعه گوش به فرمان رهبر بوده و بدون حجت حرکت نمی کند و این پیام همه شهدا، عرفا و علما است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: امام باقر(ع) شیعیان و محبان را حجت شناس تربیت کرده اند تا تکلیف خود را بدانند و در این صورت است که دست رد به همه فرقه های نوظهور می زنند چنانچه که در ده سال اخیر 250 عرفان نوظهور وارد کشور شده است و جوان ها و مردم ولایت مدار به آن ها پشت می کنند.

کارشناس مذهبی طاغوت شناسی و طاغوت ستیزی را از دیگر سیره تربیتی امام باقر(ع) بیان و ابراز کرد: این حضرت شیعیان خود را طاغوت شناس و طاغوت ستیز تربیت می کردند، این حضرت سیلی به طاغوت زمان خود می زد و می فرمود: «رب و همه کاره ما خداست» این حضرت در برابر طاغوت استقامت عرفانی و ایمانی داشتند و امروز نیز ما باید پیرو حضرت بوده ودر برابر کسانی که خود را کدخدای عالم می دانند، باستیم.

وی مهدی باوری و مهدی یاوری را از دیگر سیره تربیتی امام باقر(ع) عنوان کرد و گفت: این حضرت نگاه فرا زمانی و فرامکانی نسبت به انتظار و مهدی ایجاد کرده بودند و در زمانی که هنوز حضرت بقیة الله(عج) متولد نشده بودند مودت و محبت نسبت به حلقه دوازدهم ولایت شیعه ایجاد کردند و می فرمودند:«خط ولایت و امامت با مهدویت به اکمال می رسد.»

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که شیعه هویت ارتباط با 12 امام معصوم از ولایت علوی تا ولایت مهدوی است، اظهار کرد: تقویت رابطه با ولی عصر رمز حفاظت و امنیت دینی خود و فرزندان ما است که این را امام باقر(ع) به ما آموخته است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات