۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۱۶۰۸۹
آیت الله اعرافی:

آیت الله آصف محسنی الگوی جهاد و مبارزه با ظلم و گمراهی بود

آیت الله آصف محسنی الگوی جهاد و مبارزه با ظلم و گمراهی بود
مدیر حوزه های علمیه در پیامی ارتحال، آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان و رئیس شورای علمای شیعه این کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، در پیامی ارتحال آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان را تسلیت گفت:

متن پیام مدیر حوزه های علمیه بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

«اذامات العالم الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسد ها شیء الی یوم القیامة»

ارتحال عالم جلیل­ القدر و گرانقدر حضرت آیت الله محمد آصف محسنی رحمه الله علیه از علمای افغانستان موجب تاسف و تاثر گردید.

آن عالم وارسته که از محضر آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی و سید عبدالاعلی سبزواری و دیگر بزرگان در حوزه علمیه نجف و قم کسب علم کرد، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، از مدافعان تقریب مذاهب اسلامی، بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین صلی الله علیه و آله و مؤسس شورای اخوت اسلامی افغانستان بود و به اسلام عزیز و مذهب اهل بیت علیهم السلام و مردم شریف افغانستان خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

آن مرحوم الگوی جهاد و مبارزه با ظلم و گمراهی و نیز معلم اخلاق و معارف الهی بودند و افزون بر تدریس و تربیت شاگردان و ترویج معارف اسلامی در مبارزات سیاسی و اجتماعی مردم افغانستان نقش تاثیرگذار و راهبردی ایفا نمود.

سر انجام پس از سالها تحصیل، تحقیق، تدریس و مجاهدت و تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت علیهم السلام در بین مردم مظلوم کشور اسلامی افغانستان دارفانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال آن فقید سعید به بیت شریف ،خانواده ، بازماندگان ، شاگردان،‌ علما و حوزه‌های علمیه افغانستان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان و ارادتمندان ایشان صبر توام با اجر مسئلت می‌نمایم./1324/ج

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

مصطفی رستمی
ارسال نظرات