۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۶۰۹۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر مطرح کرد؛

برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی و مذهبی با عاملیت طلاب و حوزویان اسفراین

برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی و مذهبی با عاملیت طلاب و حوزویان اسفراین
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) اسفراین گفت: از سال گذشته تاکنون افزون بر ۵۰ برنامه فرهنگی و مذهبی و فعالیت‌های نشاط‌آور با عاملیت طلاب این مدرسه در شهرستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) اسفراین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با نیازهای جامعه، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی جامعه نیازمند شادی و نشاط افزایی است؛ ازاین‌رو تمام دستگاه و مسؤولان فرهنگی باید تلاش کنند که تا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شادی‌آور، امید به زندگی و نشاط را در جامعه افزایش دهند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر شهرستان اسفراین گفت: مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اسفراین همواره با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جنگ شادی و جشن‌های متنوع در تلاش است تا در جامعه نشاط و شادی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) اسفراین در دو سال گذشته بیش از 50 برنامه فرهنگی، جنگ شادی و جشن برگزار کرده است، افزود: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم، دستگاه‌های متولی فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به نشاط و شادی جامعه داشته باشند و تلاش کنند با برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم گوناگون درصدد افزایش نشاط و شادی در جامعه برآیند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شهروندان اسفراینی همواره از برنامه‌های فرهنگی مدرسه علمیه اسفراین استقبال قابل قبولی داشته‌اند خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه در مناسبت‌های گوناگون مذهبی و ملی برنامه‌های مفرح و نشاط‌آوری را در پارک‌های شهر اسفراین برگزار کرده که همیشه با رضایت و استقبال پرشور شهروندان اسفراینی روبه‌رو شده است.

وی با گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) گفت: متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با وجود اینکه متولی برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند اما در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) هیچ‌گونه همکاری و مساعدتی نداشتند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان که شهرداری اسفراین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهادهایی هستند که در برگزاری مراسم فرهنگی مدرسه علمیه اسفراین را یاری کرده‌اند افزود: از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اسفراین انتظار می‌رود با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌آفرین داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان تمایل بیشتری به برگزاری برنامه‌های هنری نسبت به برنامه‌های فرهنگی دارند، تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه فرهنگی کوتاهی می‌کنند و با وجود برخورداری دستگاه‌های اجرایی شهرستان از بودجه فرهنگی، آن‌گونه که شایسته و بایسته است درزمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی مشارکت ندارند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) اسفراین با اشاره به برنامه‌های جهادی مدرسه علمیه اسفراین اظهار کرد: در این زمینه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین منازل مددجویانی که در بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله تخریب شده بود، شناسایی شدند و به همت جهادگران حوزوی این شهرستان منازل آن‌ها بازسازی شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مشورت‌های و برنامه‌ریزی‌هایی که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان انجام شد، دو باب منزل مسکونی روستائیان که بر اساس سیل تخریب‌شده بود، توسط طلاب جهادگر اسفراینی بازسازی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان توزیع بسته‌های مواد غذایی را از دیگر اقدامات مددکاری حوزویان اسفراینی اعلام کرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات