۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۱۶۰۹۲
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

۶۰ مدرسه خراسان شمالی فاقد نمازخانه است

۶۰ مدرسه خراسان شمالی فاقد نمازخانه است
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر اهتمام بیشتر به اقامه نماز، گفت: هم‌اکنون در این استان بیش از ۶۰ مدرسه فاقد فضای اقامه نماز مناسب و نمازخانه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت توجه و اهتمام بیشتر نسبت به نماز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات و توصیه‌های خود به تربیت و تقویت گرایش نوجوانان به نماز سفارش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با وجود این استان خراسان شمالی ازنظر سرانه فضای اقامه نماز در مدارس جزء استان‌های کم برخوردار کشور است، افزود: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های فضای آموزشی مدارس استان خراسان شمالی کمبود فضای اقامه نماز و نمازخانه در مدارس استان خراسان شمالی است.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از 60 مدرسه در استان خراسان شمالی فاقد فضای اقامه نماز مناسب و نمازخانه هستند، خاطرنشان کرد: وجود نمازخانه مناسب در محیط مدارس یکی از اساسی‌ترین نیازهای اعتقادی و تربیتی آموزش‌وپرورش است که می‌تواند گرایش نوجوانان را از سن پایین به مسائل اعتقادی و دینی بهبود بخشد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با تأکید بر اهتمام بیشتر به اقامه نماز در مدارس، تصریح کرد: در این راستا در انتخاب مدیران و معاونین مدارس باید دقت بیشتری لحاظ شده تا این مسؤولان اهمیت بیشتری به اقامه نماز در مدرسه بدهند.

وی با بیان اینکه پس از کمبود فضای مناسب برای اقامه نماز در مدارس، دومین دغدغه آموزشی در این استان استفاده از افراد معتقد به نماز و باانگیزه به‌منظور ترویج فرهنگ نمازگزاری در میان نوجوانان است، افزود: برخی از مدیران و معاونین مدارس استان در خصوص ترویج فرهنگ و اعتقاد دینی همت قابل قبولی را ندارند؛ ازاین‌رو برای مدیریت مدارس استان باید از افراد معتقد و اهل نماز استفاده کرد تا فرهنگ نمازگزاری در استان رواج پیدا کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه بیانات خود به عدم پرداخت به‌موقع حق القدم امامان جماعت مدارس استان به‌عنوان سومین دلیل کم‌رنگ شدن نماز در مدارس استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی 97-98 تاکنون هیچ مبلغی به امامان جماعت مدارس استان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت به‌موقع حق القدم ممکن است سبب تضعیف انگیزه امامان جماعت به‌منظور برگزاری هرچه بهتر، پرمحتواتر و اثرگذارتر نماز جماعت در مدارس شود تصریح کرد: با وجود این سه دغدغه‌ای که مدارس استان خراسان شمالی در خصوص برگزاری نماز جماعت با آن‌ها روبه‌رو هستند نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ دینی و اعتقاد به نماز در مدارس استان به‌خوبی رواج پیدا کند.

در پایان این جلسه حاضرین با هم‌اندیشی و اجماع مصوبات و راه‌کارهایی عملی به‌منظور و بهبود وضعیت اقامه نماز در مدارس استان خراسان شمالی تصویب کردند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات