۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۱۶۱۲۲

آیین اختتامیه دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید برگزار شد

آیین اختتامیه دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید برگزار شد
حجت الاسلام حسینی با اعلام خبر برگزاری دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید و مربی گری قرآن، گفت: این دوره با هدف ارتقای مهارت افزایی اساتید حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اعلام خبر برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید و مربی گری قرائت قرآن، اظهار کرد: این دوره بر اساس همکاری و تعامل دو معاونت تهذیب و آموزش حوزه های علمیه با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت افزایی اساتید مدارس و حوزه های علمیه به مدت یک هفته در قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی ادامه داد: در فراخوان اولیه این دوره 215 نفر ثبت نام کردند که پس از انجام مصاحبه به صورت تهیه فیلم آموزشی قرائت و تدریس یک سوره از قرآن و ارسال فایل آن به این مدیریت در نهایت 130 نفر برای حضور در دوره معرفی شدند که به دلیل تداخل برخی از برنامه ها، دومین دوره با حضور 80 نفر از اساتید برپا شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این دوره به دو گروه 40 نفری ارتقای تجوید و مربی گری قرائت قرآن تقسیم شد که در بخش ارتقای تجوید پنج جزء از قرآن کریم بر اساس قرائت و قواعد از سوی اساتید ممحض حوزه مورد تدریس قرار گرفت.

وی گفت: در بخش تربیت مربی قرائت نیز افرادی حضور داشتند که یا در سال گذشته در دوره ارتقای تجوید حضور پیدا کرده بودند و یا اینکه خود استاد قرائت بوده اند که به منظور فراگیری تکنیک های لازم و حضور در کارگاه های علمی متقاضی بوده اند.

حجت الاسلام حسینی گفت: ارتقای برنامه های قرآن و اُنس بیش از پیش با قرآن در خصوص برنامه طرح های تربیتی که عبارتند از: تلاوت نور، محفل انس، تبیبن نکات اخلاقی و معرفتی با بهره گیری از آیات و روایات، حلقات تربیتی، تشویق به حفظ موضوعی از جمله این برنامه هاست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در فاز دوم این طرح که از شهریور ماه آغاز خواهد شد، قرار است بخشی از کلاس که به صورت نظری ارائه گشته و از طریق فضای مجازی انجام شود و اساتید برای آزمون علمی در قم حضور پیدا کنند.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه با درخواست مدیریت های استانی، امکان برگزاری این دوره ها در استان ها امکان پذیر می باشد، اظهار کرد: ارائه گواهی پایان دوره منوط به برگزار دوره های آموزشی در استان های محل خدمت اساتید است، بطوریکه اگر دوره ای برگزار شد و در نهایت آزمون و گزارش آن به مدیریت قرآن معاونت تهذیب ارسال گردد این گواهینامه صادر خواهد شد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات