۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۱۲۸
مدیر حوزه اردبیل مطرح کرد؛

تابستان، بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌ها

تابستان، بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌ها
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه حضور طلاب در فضای مجازی ضروری است، گفت: ایام تابستان فرصتی مناسب برای مهارت آموزی طلاب است.

حجت الاسلام نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: تابستان فرصتی مناسب برای پرداختن به مهارت هایی است که به صورت رسمی در حوزه تدریس نمی شود.

 حجت الاسلام نوروزی گفت: سواد رسانه ای، آموزش زبان، فن سخنرانی، مهارت های مسجد داری، پژوهش، تدریس و مباحث کلام جدید از جمله مهارت ها و آموزش هایی است که طلاب جوان می توانند در ایام تابستان به آنها مجهز شوند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اینکه اختیارات محول شده به مدیران حوزه باعث کاهش تعطیلات در فصل تابستان شده است، عنوان کرد: در فصل گرم سال که شرایط تحصیل در برخی از شهرها مانند قم وجود ندارد، مدارس شهرستان ها مکان مناسبی برای برگزاری کلاس هاست.

وی از دست دادن آمادگی لازم برای تحصیل و از یاد بردن مطالب فراگیری شده را از جمله آسیب های تعطیلات تابستان دانست و ابراز داشت: اگر طلاب در تعطیلات تابستان دروس را به صورت مهارتی پیگیری نمایند با نشاط بیشتری در سال جدید تحصیلی حضور می یابند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: طلاب این استان علاوه بر اینکه در طول فصل تابستان کمک کار خانواده هایشان هستند، در کلاس های حفظ قرآن و کلاس های کاربردی صرف، نحو، فقه و اصول که حوزه علمیه این استان تدارک دیده است، شرکت می کنند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اهمیت حضور فعال طلاب در فضای مجازی گفت: ورود طلاب به عرصه فضای مجازی نیازمند مقدماتی است که طلاب باید قبل از حضور در این فضا، پایه های اعتقادی و اخلاقی خود را تحکیم کنند و از سوی دیگر، مجهز به سلاح سواد رسانه ای شوند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه فضای مجازی زبان خاص خودش را دارد، عنوان کرد: حوزه علمیه باید برنامه مستقلی برای تبلیغ در فضای مجازی داشته باشد و شیوه های تبلیغی مناسب را به طلاب آموزش دهد.

وی افزود:  طلاب باید در کنار حفظ شیوه های سنتی تبلیغ، باید وارد عرصه های نوین تبلیغ شوند که از جمله این عرصه ها فعالیت در حوزه هنر است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل در پایان به قدرت و تاثیر گذاری فراوان هنر و رسانه در تبلیغ اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه اردبیل در ایام تابستان دوره های نویسندگی، فیلمنامه نویسی، کارگردانی و...  برای طلاب در نظر گرفته و برگزار می کند./1350//302/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات