۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۱۶۱۳۰
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

مسیر یک رسانه دینی باید برگرفته از سخنان اهل بیت باشد

مسیر یک رسانه دینی باید برگرفته از سخنان اهل بیت باشد
حجت الاسلام محققی خبرگزاری رسا را مجموعه ای حوزوی و دینی و سیاست های آن را برگرفته از رهنمودهای امامین انقلاب دانست و بر ضرورت رقابت سالم و فعال در این عرصه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن جلسات این رسانه حوزوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در حقیقت موجب اعتلای علمی جهان اسلام شدند و راهی که ایشان آغاز کردند را امام جعفر صادق(ع) به نهایت رساندند تا علوم آل محمد امروز این گونه در دست ما باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی، جامعه خبری را جامعه ای ایثارگر و اهل مجاهدت خواند و گفت: خبرنگار در طول تاریخ انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و تا به امروز در ثبت وقایع خوش درخشیده اند که نمونه بارز آن سید شهیدان اهل قلم یعنی شهید آوینی و همچنین شهید صارمی است.

حجت الاسلام محققی افزود: جامعه خبری متشکل از افراد و مجموعه های زیادی است که همه آنها دست در دست هم می گذارند تا خبر تولید و به نتیجه برسد، خبرنگاران در سرما و گرما وظیفه سختی را بر دوش می کشند تا بتوانند اخبار را در کمال صحت و صداقت منتقل کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه با تقسیم بندی رسانه ها به مکتوب، دیجیتال و خبرگزاری ها تأکید کرد: بین همه مجموعه های خبری و در هر مجموعه ای بین بخش های گوناگون آن ما ناگزیر از رقابت هستیم ولی رقابتی ارزش دارد که به دور از مسائل منفی، کینه ورزی ها و بدخواهی ها بوده و ناشی از کرامت نفس باشد.

وی با بیان این که مسیر یک رسانه دینی باید برگرفته از سخنان اهل بیت(ع) باشد، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که من برای اتمام مکارم اخلاق برگزیده شدم، بنابراین ما نیز در عرصه خبر و اطلاع رسانی باید هر خیری را که برای خود می خواهیم برای دیگران نیز بخواهیم و از حالت بخل دوری کنیم.

حجت الاسلام محققی کنترل احساسات و هیجانات را در عرصه خبر ضروری خواند و گفت: بی شک جریان سازی یکی از رسالت های کار خبری به ویژه خبر و اطلاع رسانی دینی و حوزوی است اما در این راستا باید احساسات و هیجانات آنی کنترل شود هرچند این مسأله کار ساده ای نیست و نیازمند تلاش و ممارست است.

وی در ادامه یادآور شد: در حوزه مسائل صنفی نیز باید یادآور شویم که ما محکوم به رقابت هستیم، اما این رقابت باید سالم و در عین حال فعال باشد، در مجموعه خبرگزاری رسا سند چشم انداز تحول در شش محور تدوین و به بخش های مختلف ابلاغ شده و تلاش بر این شده که این رقابت سالم جدی گرفته شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا روزمرگی یا ابتکار را از جمله دوراهی های مجموعه خبری رسا عنوان کرد و ابراز داشت: ما باید از روزمرگی پرهیز کنیم و در عرصه خبر مبتکر باشیم و همچنین در بین دو راهی استقلال و وابستگی نیز راه استقلال را برگزینیم، اما باید توجه داشته باشیم که استقلال گاهی از روی مبنای اصلی خود خارج می شود که می تواند مورد طمع و سوء استفاده قرار بگیرد، از این رو استقلال ما باید مبنایی و بر اساس فرامین امامین انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: واقع نگری یا آرمان گرایی نیز دو راهی دیگر پیش روی ما است که هر دوی آنها به تنهایی مضر است، از این رو تلاش ما در مسیر آرمان گرایی واقعی است؛ همچنین عصر کنونی عصر مواجهه با استکبار جهانی است که بر خلاف گذشته ائتلافی را برای مهار قدرت نرم ایران تشکیل داده است و می خواهد انقلاب اسلامی را سرنگون کند؛ از این رو ما در این قسمت نیز باید تلاش مستمری داشته باشیم.

حجت الاسلام محققی در پایان با بیان این که گوش و چشم مردم جهان امروز به سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دوخته شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در آینده نزدیک درگیری مستقیمی با آمریکا و استکبار جهانی به صورت فیزیکی نداریم اما باید مراقب نفوذ و جنگ نرم دشمنان باشیم، الحمدلله ما نظام مقتدری داریم که با برنامه تحولی گام دوم انقلاب در آغاز دهه پنجم قرار گرفته و روزهای روشنی را پیش روی خود می بیند، از این رو تلاش خبرگزاری رسا نیز همین خواهد بود که بتواند بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مقابله با جنگ نرم دشمنان بپردازد./1330/ج

ارسال نظرات