۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۱۶۱۸۶
با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران؛

مراسم شهادت امام محمدباقر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم شهادت امام محمدباقر در حرم مطهر رضوی برگزار شد
مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران عاشق اهل بیت(ع) در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرم مطهر رضوی همزمان با شب شهادت امام باقر(ع) غرق در ماتم و عزا شد و برنامه های متنوع از جمله تلاوت قرآن، قرائت ادعیه، مداحی و سخنرانی در جوار بارگاه ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، کارشناس مذهبی در این مراسم به سیره تربیتی امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: در زیارت امام معصوم باب عظیم تربیتی باز شده است و زیارت در حقیقت بیعت با امامی است که به زیارت او مشرف می شوید.

وی افزود: اگر در زیارت امام معصوم تنها به خواندن کلمات عربی موجود در زیارت نامه اکتفا شود، در آن تأمل نشده و از درس هایی که در آن ها است، غفلت شود در حقیقت این زیارت تنها سیاحت است نه تحول باطنی.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ولایت مداری را بالاترین رتبه زیارت امامان معصوم بیان و ابراز کرد: انسان نیاز به خط کش و معیار دارد تا خود را تراز کند و این خط کش فهم قرآن با مبانی عترت است که اگر چنین باشد و انسان همه فعالیت ها و شاخصه های زندگی فردی و اجتماعی خود را با قرآن و سیره اهل بیت(ع) تنظیم کند، دنیا و آخرت او آباد می شود که امام باقر(ع) در حرف و عمل چنین بودند.

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: انسان، جامعه و امتی که در حال کار و تلاش است، نگاه به دیگران و تحریم ها ندارد و خود مسیر کمال را در عرصه های مختلف فناوری، موشکی، طب و غیره طی می کند، ولایت مدار است و هر جا از قرآن و معارف اهل بیت(ع) جدا شود، دنیا و آخرت او خراب می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات