۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۱۶۱۸۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اهل بیت به شهادت رسیدند تا به ما درس شجاعت در برابر دشمن بدهند

اهل بیت به شهادت رسیدند تا به ما درس شجاعت در برابر دشمن بدهند
استاد حوزه علیمه گفت: نابودی دشمنان خدا و اسلام برای اهل بیت (ع) آسان بود، اما آن‌ها به شهادت رسیدند تا به ما درس شجاعت در برابر دشمن را بدهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پنجشنبه شنبه شب در شب شهادت امام باقر (ع) درجوار مضجع نورانی فرزندنش علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: کار شیطان غفلت و به بیراهه بردن است.

وی به غفلت بردن انسان‌های صالح و خوب خدا را کار شیطان دانست و افزود: از اینکه اهل بیت (ع) پیروان خودشان را دوست دارند باید غفلت زدایی کرد.

به گفته وی اگر امام حسین (ع) برای اسلام و در راه خدا به شهادت رسید برای این بود که ما بفهمیم امام حسین (ع) برای ما به شهادت رسید، چرا گه اگرما نبودیم نیازی نبود به شهادت برسد و برای تاریخ عبرت آفرینی کند و هزینه بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: هرچند اولیای خدا و شهدا برای خدا و اسلام به شهادت رسیدند، اما برای ما به شهادت رسیدند تا از ما حمایت کنند و پیام خود را به ما برسانند تا اسلام به ما برسد و اگر ما نبودیم نیازی نبود این بزرگواران به شهادت برسند.

وی افزود: نابودی دشمنان خدا و اسلام برای اهل بیت (ع) آسان بود، اما آن‌ها به شهادت رسیدند تا به ما درس شجاعت در برابر دشمن را بدهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا برای ما به شهادت رسیدند و ما بدهکار شهدا هستیم، گفت: هرکس می‌خواهد به شهادت برسد مهربان می‌شود و برای همین است که شهدا در وصیت نامه‌های خود از همه طلب بخشش می‌کنند.

وی ادامه داد: از سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) که از سوی پدر خود امام باقر (ع) برای ارشاد مردم به ایران آمد و در اردهال کاشان به شهادت رسید باید درس شجاعت و حاجت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به لزوم راه اندازی کاروان‌های زیارتی از سوی هیئات مذهبی شهرستان‌ها برای زیارت فرزند امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان اشاره کرد و افزود: زائران شهید علی ابن باقر (ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) درمشهد اردهال که درس شجاعت را از پدر خود گرفت و در راه ما به شهادت رسید می‌توانید حاجت بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هرچقدرعشق و ارادت به اهل بیت (ع) داشته باشید آن بزرگواران چندین برابر به ما عشق و ارادت دارند افزود: عشق و ارادت ائمه اطهار (ع) نسبت به پیروان خودشان بیشتر ازعشق و ارادت پیروان آن‌ها نسبت به آن‌ها است./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات