۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۱۶۱۸۸
همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر صورت گرفت؛

آغاز طولانی‌ترین پیاده روی اربعین از مشهد‌ تا کربلا

آغاز طولانی‌ترین پیاده روی اربعین از مشهد‌ تا کربلا
مراسم بدرقه نوزدهمین کاروان پیاده اربعین از مشهدالرضا‌ تا کربلای معلی در سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زائران اباعبدالله الحسین(ع) در قالب کاروان پیاده صبح امروز پس از قرائت دعای پر فیض ندبه با بدرقه مردم شهرک شهید رجایی از مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم مشهد راهی کربلای معلا شدند.

بنابراین گزارش، ۹۵ نفر از عاشقان حسینی از سراسر کشور در این رویداد بزرگ شرکت کرده تا به خیل عظیم عاشقان اهل بیت در اربعین حسینی پیوسته و عرض ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند.

این گزارش می افزاید، عاشقان اهل بیت(ع) در سنین مختلف از پیر و جوان و نوجوان در این کاروان نور حضور داشته تا با حضور خود در این گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان ضمن عرض ارادت به اباعبدالله الحسین(ع) به ترویج اسلام ناب پرداخته و مشت محکمی به اسلام های دروغین و آمریکایی بزنند.

گفتنی است؛ زائران این کاروان از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، تهران و اصفهان هستند که پس از نام نویسی به مشهد آمده و پس از عبور از شهرهای مختلف ایران و عراق پس از 72  روز در اربعین حسینی به کربلای معلی خواهد رسید.

خاطرنشان می شود؛ مراسم بدرقه باشکوهی از این زائران صورت گرفت و خیل عظیم مردم به عشق اباعبدالله حسین(ع) زائران حضرت را بدرقه کرده و سلام و ارادت خود را به وسیله این زائران به حضرت ابلاغ کردند.

حجت الاسلام فرازی نیا، عضو اتاق تبلیغ خراسان در این مراسم به زیارت اهل بیت(ع) و ضرورت الگو گرفتن از سیره و روش آن ها تأکید کرد.

وی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) و ضرورت الگو گرفتن از سیره این حضرت گفت: این حضرت به فهم دین تأکید داشتند و در حدیثی می فرماید:«شیعیانی به عزت و کمال می رسند که با تفکر در دین آن را بفهمند سپس به دین عمل کرده و از آن نگهداری کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: لازمه عمل و حفظ دین، فهمیدن آن است بنابراین باید احکام و اصول  و اخلاق دین داری را بفهمیم و عمل کنیم همچنین بر ما واجب است که برای خود برنامه اقتصادی داشته و خود را بی نیاز از دیگران دانسته و در عین حال به دیگران نیز کمک کنیم و اگر کسی از ما درخواستی داشت برخود واجب بدانیم که اجابت کنیم.

کارشناس مذهبی به دیگر ویژگی شیعیان از دیدگاه امام باقر اشاره و ابراز کرد: شیعه باید صبر داشته باشد و با توجه به این که دارای دشمنانی است که تهاجم نظامی، فرهنگی و اقتصادی دارد، انسان مومن باید اهل تأمل باشد و در برابر سختی ها صبر داشته باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که ما در عالم اسلام شیعیان را به زیارت می شناسیم، تصریح کرد: پیاده روی اربعین برای تبلیغ معارف دین بوده و نیز از سیره معصومین است همچنین جوشش و پویش حسینی برای ظهور است.

مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی خطاب به زائران پیاده اباعبدالله حسین(ع)، گفت: در این سفر معنوی با وضو باشید و در زمان این 72 روز زیارت عاشورا را هر روز بخوانید که آثار و برکات بسیاری دارد./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات