۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۱۶۱۹۵
خطیب نماز جمعه ساری:

مسؤولان نباید در برابر نقد منصفانه رسانه‌ها موضع گیری کنند

مسؤولان نباید در برابر نقد منصفانه رسانه‌ها موضع گیری کنند
حجت الاسلام قاسمی، خبرنگاران را حلقه اتصال میان مردم و مسؤولان دانست و گفت: مسؤولان نباید در برابر نقد منصفانه رسانه‌ها موضع گیری کنند بلکه باید نقاط ضعف را برطرف کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، خطیب نماز جمعه ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و غدیر، این دهه را فرصت مناسبی برای نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی دانست.
 
وی با بیان این که متأسفانه به دلیل خیانت آشکاری که پس از رحلت نبی مکرم اسلام اتفاق افتاد شاهد حوادث ناگواری در طول تاریخ اسلام بودیم، افزود: نادیده گرفتن مسأله مهمی، چون غدیر موجب بروز حادثه غمبار عاشورا شد.
 
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ ناب علوی است، خاطرنشان کرد: باید نگاه تعصبی نسبت به مسأله غدیر در جامعه اسلامی کاهش یافته و غدیر را مبنای وحدت و همبستگی قرار دهیم.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان این که جامعه اسلامی باید از اختلاف و تفرقه به شدت پرهیز کند، تصریح کرد: اختلاف میان مسلمانان تنها به نفع نظام هاس سلطه خواهد و امت اسلامی را از اهداف اصلی خود دور خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مشکلات و بحران‌های امروز جامعه اسلامی را نتیجه دوری از فرهنگ غدیر دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با تقویت اشتراکات دینی در پی وحدت و همبستگی باشند تا توطئه دشمنان علیه دین را خنثی کنند.
 
حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات و مشکلات اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ دینی و انقلابی راه مقابله با این آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.
 
امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از این معضلات اجتماعی به بحران در خانواده‌ها تبدیل شده است، افزود: باید برای رفع این آسیب‌ها فکری اساسی شود تا شاهد بروز مشکلات دیگر در جامعه نباشیم.
 
وی در ادامه سخنان خود به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار اشاره کرد و با بیان این که خبرنگاران قشری زحمتکش و بی ادعا هستند، گفت: مسؤولان باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی این قشر بیشتر تلاش کنند.
 
حجت الاسلام قاسمی از خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال میان مردم و مسؤولان یاد کرد و با بیان این که سؤولان باید آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند، افزود: مسؤولان نباید در برابر نقد منصفانه رسانه‌ها موضع گیری کنند بلکه باید نقاط ضعف را برطرف کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات