۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۶۱۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان به وظیفه انقلابی خود عمل کنند، دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود

مسؤولان به وظیفه انقلابی خود عمل کنند، دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود
امام جمعه بجنورد گفت: تحریم وزیر امور خارجه ما نشان‌دهنده ضعف و عقب‌نشینی آمریکا بوده و نشان می‌دهد اگر به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: این امام همام شکافنده علوم بود و با این اقدام اذهان بشریت به‌ویژه امت اسلام را بر روی معارف والا و متعالی اسلام گشود.

وی با بیان اینکه امام محمدباقر (ع) منجر به انقلاب علمی در دنیای اسلام شد، اضافه کرد: اقدامات و مجاهدت‌های امام پنجم شیعیان منجر شد مردم از سطحی‌نگری در دین به عمق نگری و تعمق در فقه برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در بیان دستاوردها و برکت‌های انقلاب و نظام اسلامی، رشد علمی و پژوهشی در کشور را ازجمله برکت‌ها ذکر می‌کنند که این دستاورد را مدیون مجاهدت‌های امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) هستیم؛ چراکه این دو بزرگوار علم درست و حقیقی را در بشریت بنیان نهادند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دانایی منجر به توانایی و توانمندی می‌شود؛ به همین دلیل اکنون در کشور ما نرخ رشد علم و پژوهش در ایران اسلامی بالاتر از متوسط جهانی است.

وی افزود: اکنون نرخ رشد ما درزمینهٔ علمی 11 برابر کشورهای دیگر بوده و در این بخش در جمع 20 کشور برتر دنیا قرار داریم که همه این‌ها از برکت ائمه اطهار (ع) و مکتب اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشور ما از سوی آمریکا، اظهار کرد: با این اقدام سران آمریکا روشن شد کسانی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند درواقع این اصول را قبول ندارند؛ زیرا حتی از رفت‌وآمد وزیر امور خارجه یک کشور به‌عنوان عرف جامعه بین‌الملل را هم نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به اینکه تحریم وزیر امور خارجه ما نشان‌دهنده ضعف و عقب‌نشینی آمریکا و تحمل نکردن اقدامات دکتر ظریف است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد اگر به وظیفه انقلابی خود عمل کنیم دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

امام جمعه بجنورد با قدردانی از مقاومت ملی در برابر اقدامات دشمنان، افزود: فشارهایی از قبیل تحریم وزیر امور خارجه آبروریزی بزرگی برای آمریکا بوده و از سوی دیگر بار دیگر اثبات می‌کند دنیای استکبار به غیر از تهدید و تحریم عایدی و دستاوردی برای ملت ما نداشته است./9314/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات