۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۱۶۲۰۰
آیت الله سعیدی:

مقاومت به معنای انفعال و بی تحرکی نیست|دلخوش به مذاکره با اروپا نباشید

مقاومت به معنای انفعال و بی تحرکی نیست|دلخوش به مذاکره با اروپا نباشید
امام جمعه قم با بیان این که مقاومت در ذات خود تحرک و اقدام رو به جلو دارد، تأکید کرد که تا کنون هرچه به دست آورده ایم به برکت مقاومت است و این راه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: حضرت در عصر خود معارف الهی و امر اهل بیت(ع) را احیا کردند و علوم الهی را ترویج دادند و بستری مناسب برای ائمه بعد از خود فراهم آوردند.

وی افزود: امام باقر(ع) در زمانی سکان کشتی هدایت امت اسلام را به دست گرفتند که شرایط اجتماعی و سیاسی نسبتا متفاوتی بر جامعه حکم فرما بود و ایشان به اصلاح تهذیب احادیث منقول از رسول خدا(ص) پرداختند و شاگردان خود را به ثبت و ضبط صحیح احادیث تشویق می کردند، حضرت شاهد مصیبت ها و جنایات کربلا بودند و در طول زندگی برای این مصیبت ها اشک می ریختند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: جامعه اسلامی به ویژه ایران اسلامی مورد تهاجم خبری و رسانه ای است و هوشیار نگه داشتن مردم در پرتو ارسال خبرهای درست و به موقع یکی از شیوه های دفاع منطقی و مشروع در برابر تهاجمات دشمنان در این جنگ نرم است.

وی با اشاره به ایام حج ادامه داد: از خداوند برای همه کسانی که در سفر حج هستند توفیق انجام مناسک صحیح و مقبول حج را درخواست می کنیم و امیدواریم با حجی مقبول به وطن باز گردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز عرفه و شهادت حضرت مسلم(ع) ابراز داشت: قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) در این روز جایگاه خاصی دارد، خداوند متعال در روز عرفه به چند مکان و گروه توجه خاصی دارد که به ترتیب شامل کربلای معلا و زائران امام حسین(ع)، عرفات و حاجیان و هر جایی که دستی به سوی خدا بلند شود، می شود از این رو همه مردم به ویژه جوانان باید این فرصت ها با مغتنم بشمارند و برای نجات مسلمانان از شر مستکبران دعا کنند.

وی به پیش رو بودن عید سعید قربان اشاره و عنوان کرد: عید قربان روز تقرب بندگان به سوی خدا و روز جشن بندگی است، هر کس در روز عید قربان هرکاری برای رضایت الهی انجام دهد روز جشن اوست، از همه کارهای خیر و خوب در این عید بالاتر قربانی کردن است و اگر کسانی برای قربانی توان مالی ندارند می توانند شریک شوند؛ همچنین شرکت در نماز عید سعد قربان از دیگر اعمال ممتاز این روز است.

امام جمعه قم با گرامیداشت روز مقاومت خاطرنشان کرد: در این روز حزب الله لبنان در یک جنگ 33 روزه توانست به فضل الهی و عنایات خاص حضرت زهرا(س) با مقاومت دلیرانه و رزمی جانانه، صهیونیست های کثیف و خبیث را شکست دهد و به عقب براند.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخبگان جوان و والیبالیست های تیم ملی جوانان با رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند راه نخبگی بی انتها است و توان انسان یک ظرفیت فوق العاده و بی پایان محسوب می شود و نگذارید استعدادها در این حد تمام شود بلکه باید پیشرفت ها ادامه پیدا کند.

آیت الله سعیدی با بیان این که نگاه رهبر انقلاب به نخبگان و جوانان، نگاهی راهبردی از یک سو و مطالبه جدی از سوی دیگر است، گفت: جوانان باید قدردان رهبر انقلاب باشند و به مطالبات ایشان لبیک بگویند و مسؤولان هم باید عرصه را برای حضور بیشتر جوانان در زمینه های مختلف باز کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت مقاومت در اسلام اشاره کرد و افزود: مقاومت در قرآن کریم فراتر از یک واژه یا اصطلاح است، مقاومت منحصر به رویایی در میدان جنگ نمی شود بلکه هر نوع ایستادگی در برابر عوامل بر هم زننده تعادل و توازن را شامل می شود.

امام جمعه قم با بیان این که مقاومت در اسلام به معنای انزوا، انفعال و بی تحرکی نیست، اظهار داشت: مقاومت در ذات خود تحرک، جوشش و اقدام رو به جلو دارد؛ بنابراین مقاومت یک فرهنگ قرآنی محسوب می شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام دینی برخاسته از آن، از ابتدا تا کنون با غلبه بر فتنه ها، توطئه ها و نقشه های شیطانی جبهه استکبار جهانی و عوامل مزدور و خودباخته داخلی آن ها، با عنایت الهی با عزت و اقتدار و با نیروی انسانی جوان و نخبه در حال حرکت رو به جلو است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: هرچند فشارها، خصومت ها و توطئه ها علیه انقلاب تشدید شد اما قدرت و پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون افزایش یافت، آمریکایی ها تصور می کردند در چارچوب برجام هسته ای و از طریق مذاکره و تیم مذاکره کننده می توانند جمهوری اسلامی ایران را در مسیر تسلیم، سازش و دست برداشتن از مقاومت قرار دهند اما هوشمندی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نقشه شیطانی آمریکایی ها و متحدان آن را نقش بر آب کرد.

وی عنوان کرد: بعد از آن آمریکایی ها نقشه دیگری کشیدند و با خروج از برجام، راهبرد تشدید تحریم ها و بحران سازی در ایران را به منظور براندازی جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار دادند، در این هنگام تقسیم کار بین آمریکا و اروپا انجام شد تا با خروج آمریکا از برجام، اروپا وارد میدان شود و به منظور فشار بر ایران و کشاندن آن به پای میز مذاکره و گرفتن امتیازات بیشتر در قبال کمک های ناچیز اقتصادی اقدام کند.

تولین حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همزمان آمریکا اصرار بر مذاکره با ایران داشت اما رهبر عظیم الشأن انقلاب مذاکره با آمریکا را سم دانستند و مذاکره را اکیدا ممنوع اعلام کردند، در اینجا که آمریکا امید مذاکره با ایران را از دست داد، دست به یک کار احمقانه زد و وزیر خارجه را تحریم کرد چون به تصور آمریکایی ها اهمیت آقای ظریف حضور او در مذاکره بود اما وقتی مذاکره ای در میان نباشد جایگاه وزیر خارجه برای آن ها هیچ ضرورتی ندارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تجربه ای که از مذاکره با آمریکای پیمان شکن به دست آوردند، دلخوش به مذاکره با اروپایی های مکار نباشند، چرا که اروپایی ها به اعتراف خود با آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی ایران وحدت نظر دارند، پیام نمازگزاران جمعه این است که هرچه به دست آورده ایم در پرتو مقاومت بوده و به فضل الهی این راه را تا آخر ادامه خواهیم داد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات